مسابقات جام شهدای ۱۵خرداد به فینال رسید

ریال نیوز : دومین دوره مسابقات فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش ریال نیوز ، محمدرضا دهقان، مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از برگزاری فینال دومین دوره مسابقات فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: مرحله پایانی کشوری این مسابقات با حضور تیم‌های برگزیده ۳۱ استان و در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال به مدت ۳ روز در تهران برگزار می‌شود.

دهقان ادامه داد: مرحله پایانی مسابقات روز سه‌شنبه همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز می‌شود و روز پنج‌شنبه با برگزاری مسابقه فینال و معرفی تیم‌های برنده و بازیکنان برتر به کار خود پایان می‌دهد.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات با حضور برخی اعضای هیات دولت، مدیران ارشد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ستاد تحول و توانمندسازی ۲۰۲۰، مسئولان فدراسیون و مربیان تیم ملی فوتبال برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: دومین دوره مسابقات خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد به همت و با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد و با همکاری قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور ۵ هزار تیم و ۱۸ هزار بازیکن در سه سطح محلی، استانی و کشوری در تمامی استان‌ها برگزار شد.
دهقان در تشریح جوایز این مسابقات اظهار داشت: علاوه بر اهدای جایزه بزرگ ۶۰۰ میلیون ریالی به تیم اول کشوری در هر دو رده سنی ذکر شده، تیم‌های دوم تا چهارم نیز به ترتیب ۴۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریال هدیه دریافت می‌کنند. همچنین به بازیکن اخلاق، بهترین بازیکن و گلزن برتر هم ۱۰۰ میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.

به گفته مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد، نفرات برگزیده این مسابقات توسط استعدادیاب‌های فدراسیون فوتبال به تیم‌های ملی و لیگ برتری معرفی خواهند شد.

وی درباره اهداف برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد نیز گفت: استعدادیابی و تشویق به ورزش، جذب نوجوانان و جوانان در پویش استعدادیابی بنیاد ۱۵ خرداد و فراهم آوردن زمینه های استفاده جامعه از ظرفیت‌های این استعدادها از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

دهقان با تاکید بر این‌که کارویژه استعدادیابی یکی از اولویت‌های بنیاد ۱۵ خرداد در دور جدید فعالیت‌هایش است، خاطرنشان کرد: شناسایی، رشد و توانمندسازی استعدادها یکی از ماموریت‌های جدید بنیاد به منظور تحقق ایران جوان است. در همین راستا، استراتژی‌ برگزاری مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد، دیده شدن هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان مستعد فاقد امکانات است تا فرآیند استعدادیابی آن‌ها در یک فضای سالم و بدون انحصار شکل بگیرد و ادامه‌دار باشد. تسهیلگری بنیاد ۱۵ خرداد نیز در این موضوع هدایت برابر استعدادها به تيم‌های فوتبالی و فوتسالی است که امیدواریم این جریان در کشور جاری و مستمر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا