20 میلیون نفر خواهان مدیریت مستقیم سهام عدالت

اکبر حیدری  در مورد اتمام زمان انتخاب روش مدیریت سهام عدالت، گفت: بنا به اظهارات سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، زمان انتخاب روش مدیریت سهام عدالت تمام شده است و 20 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و 29 میلیون نفر در روش مدیریت غیر مستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باقی مانده‌اند.

وی افزود: کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به این وضعیت اعتراض دارد، زیرا قرار بود هفته آخر مهلت برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالت امکانی فراهم شود تا کسانی که از روی هیجان در ابتدا روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، بتوانند به روش غیر مستقیم برگردند، اما متأسفانه این امکان فراهم نشد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت در تابلوی بورس درج می‌شوند، گفت: این مسئله به همکاری شورای عالی بورس، سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی بستگی دارد که سریعاً تعیین و تکلیف سهامداران عدالت را انجام دهد و آنهایی که روش مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند، از پرتفوی شرکت‌های استانی خارج شوند و برای باقیمانده افراد در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تعیین تکلیف کند.

حیدری گفت:‌ هنوز اطلاعات سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، در دست سازمان خصوصی‌سازی است و باید فرایند حقوقی و اصلاح قراردادها انجام و صورتجلسه امضا شود که هنوز آن را به شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری استانی نداده‌اند.

وی افزود: به محض تعیین تکلیف دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری استانی، مجمع فوق‌العاده این شرکت‌ها برای افزایش سرمایه و درج در تابلوی بورس انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت همچنین در مورد اینکه سهام عدالت افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، چه زمانی در پرتفوی آنها قرار می‌گیرد، گفت: همه این موارد بستگی به مقدمه و مؤخره‌ای دارد که باید سازمان خصوصی‌سازی با همکاری سازمان بورس انجام دهد.

به گفته حیدری،‌ بعد از درج نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس سهامداران این شرکت‌ها به راحتی می‌توانند کل سهام خود را معامله کنند.

وی در مورد اینکه آیا افرادی از کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در شورای عالی بورس حضور دارند، گفت: ما در شورای عالی بورس نیستیم، اما امیدواریم در اسرع وقت فرایند انتقال سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام شود و نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در تابلوی بورس درج و قابل معامله شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت این را هم گفت: کسانی که روش مدیریت غیر مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند ارزش 13 شرکت غیر بورسی هم در پرتفوی آنها قرار داده می‌شود و می‌توانند کل پرتفوی سهام عدالت خود را بعد از درج شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس معامله کنند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تأکید کرد: کسانی که گزینه مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، ارزش پرتفوی سهام آنها بیشتر از پرتفوی سهام کسانی است که روش مستقیم را برگزیده‌اند، چون در سرمایه‌گذاری استانی یک ارزش معنوی و ارزش جمعی برای سهام ایجاد می‌شود که این ارزش به همه اعضای سرمایه‌گذاری استانی می‌رسد.

حیدری همچنین در مورد گفته حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس که دولت ارزش یک‌میلیونی سهام عدالت مردم را به 532 هزار تومان کاهش داده و در این زمینه حدود 250 هزار میلیارد تومان از ارزش دارایی مردم به نفع خود مصادره کرده، گفت: آنچه به صورت رسمی اعلام می‌کنیم، در مورد گذشته سهام عدالت ابهاماتی داریم که برطرف نشده، اما چون الان در کوران اختصاص سهام عدالت به مردم هستیم، تلاش بر این است که ذهن جامعه را مشوش نکنیم و موارد ابهام را فارغ از بحث‌های رسانه‌ای از طریق مراجع رسمی پیگیری می‌کنیم، چون هدف ما حفظ آرامش جامعه و استمرار حرکت رو به جلو سهام عدالت مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + دو =

دکمه بازگشت به بالا