هشدار اوباما درباره جنگ اوکراین

ریال نیوز : رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در اظهاراتی هشدار داد که جنگ فعلی روسیه علیه اوکراین به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت و هشدار داد که این جنگ پیامدهای گسترده‌ای خواهد داشت.

به گزارش پایگاه بیزینس اینسایدر، باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در یک سخنرانی در اجلاس موسوم به اجلاس دموکراسی کپنهاگ گفت: اشتباه نکنید، این جنگ هنوز به پایان نرسیده است. هزینه های آن همچنان افزایش خواهد یافت.

او در ادامه اظهار داشت، مسیر این جنگ غیرقابل پیش بینی باقی می ماند و از جهان خواست در زمینه حمایتش از اوکراین تا زمانی که این جنگ پایان یابد “قدرتمند، پایدار و استوار” باشد.

اوباما در ادامه این صحبتهایش به تحسین از مقاومت شدید نیروها و غیرنظامیان اوکراینی در برابر حمله روسیه پرداخت و گفت “شجاعت” آنها دلیل ناتوانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دستیابی به اهداف استراتژیک مورد نظر خود در این کشور حوزه اروپای شرقی بوده است.

او خاطر نشان کرد: آنها نه تنها برای دفاع از حاکمیت، بلکه برای دفاع از هویت دموکراتیک خود متحد شده‌اند. اقدامات آنها باعث شده که بسیاری در جهان در حمایت از ارزش های حق تعیین سرنوشت و کرامت انسانی متحد شوند. این الهام بخش است.

به گفته اوباما، جنگ، روسیه را به یک مطرود بین المللی تبدیل و دسترسی کشور را به منابع قطع کرده و “بهترین و باهوش ترین” افراد آن را مجبور به ترک آن کرده است.

این هشدار اوباما وضعیت کنونی ۱۵ هفته جنگ در اوکراین که به یک کمپین کند، همراه با سیاست زمین سوخته و خونین در منطقه دونباس شرقی اوکراین تبدیل شده برجسته می کند.

اوکراین چند روز پیش اعلام کرد که بیش از ۴۰۰۰۰ غیرنظامی در این کشور از زمان حمله ۲۴ فوریه روسیه کشته یا مجروح شده اند که این رقم بسیار بیشتر از آخرین آمار سازمان ملل متحد با حدود ۹۵۰۰ است.

با این حال، سازمان ملل در تمام گزارش‌های تلفات خود هشدار داده ، “بر این باور است که ارقام واقعی به‌ میزان قابل‌توجهی بالاتر هستند، زیرا دریافت اطلاعات از برخی مکان‌ها که در آن درگیری‌های شدید در جریان بوده به تأخیر افتاده و بسیاری از گزارش‌ها هنوز در انتظار بررسی هستند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا