فاضلاب تسویه شده به دریاچه ارومیه می رود

ریال نیوز : وزیر نیرو گفت: انتقال پساب بهداشتی تبریز و ارومیه به دریاچه نخستین طرحی است که بزودی عملیاتی می شود.

به گزارش ریال نیوز ، علی اکبر محرابیان پیش از ظهر شنبه در در حاشیه بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت ملی و بین المللی و اکولوژیکی دریاچه ارومیه از همه ظرفیت‌هایی کشور و منطقه برای احیای صحیح دریاچه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با مصوبه هفته گذشته دولت و برخی تغییرات اعمال شده برخی سیاست‌های غلط بازنگری و طرح‌های نیمه تمام را تکمیل می‌کنیم و پروژه‌هایی هم که ایراد فنی دارند درصدد رفع ایرادات آنها هستیم و به مرور در ماه‌های آینده شاهد راه اندازی اینها باشیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: اولین طرح انتقال پساب بهداشتی تبریز و ارومیه به دریاچه است و تونل هم با رفع مشکلات فنی که دارد تلاش می‌کنیم تکمیل شود و انتقال آب به خوبی انجام شود.

محرابیان در ادامه گفت: برای احیای دریاچه ارومیه در بخش سیاست‌ها و ساختارهای مدیریت آب و اجرای پروژه‌ها باید تلاش شود.

وزیر نیرو با بیان این که یکی از مسائل مهم در این خصوص مدیریت آب در بخش کشاورزی است افزود: یکی از مسائل مهم اینست که از سال ۸۰ تا کنون، سطح زیر کشت سه برابر افزایش یافته یعنی افزایش یعنی مصرف فراوان آب البته با روش‌های آبیاری نوین می‌توان با حفظ اراضی ولی با مدیریت آب و کاهش شدید مصرف آب در این بخش، به احیای دریاچه کمک کرد و معیشت مردم به خطر نیفتد که این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

وی گفت: دولت برای احیای دریاچه ارومیه اهمیت ویژه ای قائل است و رئیس جمهور دائماً پیگیری می‌کنند و در سفر استانی دولت از دریاچه بازدید کردند و در جلسات دولت دائماً تاکید بر اجرای پروژه‌ها و اتخاذ سیاست‌هایی برای احیای صحیح دریاچه دارند.

محرابیان با تاکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی و به کار گیری ظرفیت‌های منطقه و کشور برای احیای دریاچه ارومیه گفت: اعتبارات در چهارچوب قانون بودجه اگر تخصیص پیدا کند مسائل حل می‌شود و تلاش می‌کنیم گزارشی از وضعیت پروژه‌ها به هیأت دولت ارائه کنیم و برای اعتبارات لازم، تخصیص بگیریم و به پروژه‌ها سرعت بدهیم.

وزیر نیرو گفت: برخی پروژه‌ها نیاز به تغییر سیاست دارد که در ستاد باید بررسی و اعمال شود و البته نیاز هست برخی پروژه‌های جدید شروع شود در کنار اینها باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و استان‌ها در منطقه و حوضه آبریز و البته مدیریت مصرف آب برای احیای دریاچه استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا