افزایش نرخ خرید برق از نیروگاه های مقیاس کوچک

ریال نیوز : مدیرعامل توانیر از ابلاغ مصوبه نرخ خرید برق از مولدهای تولید پراکنده در سال 1403 خبر داد و گفت: براساس این ابلاغیه ،قیمت خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک متصل به شبکه در ساعات اوج مصرف به ۹۰۸ تومان به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافت.

به گزارش ریال نیوز ،دکتر مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: این مصوبه را وزیر نیرو با استناد به مواد 7، 9، 10 و 12 قانون سازمان برق ، بند و بند (ه) ماده یک قانون تاسیس وزارت نیرو ابلاغ کرده است .

رجبی مشهدی ادامه داد : همچنین افزایش سرمایه گذاری و توسعه مولدهای مقیاس کوچک و استفاده از ظرفیت و مزیتهای آنها به ویژه در ایام گرم سال 1403 از دیگر اهداف این ابلاغیه بوده است.

وی گفت: براساس این مصوبه، نرخ خرید برق از مولدهای مقیاس کوچک متصل به شبکه در ایام گرم سال (از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر 1403) در ساعات کم باری شبکه 2271 ریال، در ساعات میان باری 4543 و در ساعات پربار (اوج مصرف) 9086 ریال به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است.

مدیرعامل توانیر در عین حال یاداور شد: این نرخ ها برای خرید برق از نیروگاههای صنایع و نیروگاههای کمتر از 100 مگاوات با ضریب 8 دهم محاسبه می شود.

وی در پایان از اختصاص سه هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بابت مطالبات نیروگاههای مقیاس کوچک خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا