قیمت طلا کاهشی شد

ریال نیوز : قیمت طلا در پی فروکش نسبی تنشها میان روسیه و اوکراین، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی از بالاترین رکورد هشت ماه اخیر عقب نشست.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۵۲ دلار و ۶۲ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۵۶ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیهای ژئوپلیتیکی، به بالاترین حد از ژوئن سال ۲۰۲۱ صعود کرده بود اما نهایتا با حدود یک درصد کاهش قیمت بسته شد.

بازارهای سهام آسیا با رفع نگرانیها نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین پس از این که مسکو اعلام کرد بخشی از نیروهایش را از تمرین نظامی برمی گرداند، صعود کردند.

ارزش دلار اندکی قوی شد و به تقاضای خریداران غیرآمریکایی برای طلا لطمه زد اما افت بازده اوراق خزانه، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد و افت قیمت این فلز ارزشمند محدود شد.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: به نظر می رسد دلار دارایی امن مورد علاقه سرمایه گذاران نسبت به طلاست و در صورت تنش زدایی از بحران اوکراین، ممکن است کاهش پیدا کند و باعث افزایش قیمت طلا شود.

طبق نظرسنجی رویترز، بانک مرکزی آمریکا سیکل تحکیم سیاست پولی خود را در مارس با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره آغاز می کند اما اقلیت رو به رشدی می گویند فدرال رزرو افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را برای مهار تورم افسار گسیخته انتخاب می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار جزییات نشست ژانویه بانک مرکزی آمریکا در روز جاری هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۳۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۰۲۷ دلار و ۴۷ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۲.۷ درصد جهش یافت و به ۲۳۰۹ دلار و ۱۸ سنت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا