واکنش سازمان همکاری‌های شانگهای به حادثه کنسولگری ایران در دمشق

ریال نیوز : همزمان با روزهای پر تنش در منطقه غرب آسیا و به ویژه حمله بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک کشورمان در دمشق که به شهادت هفت تن از سرداران و مستشاران نظامی ایران در سوریه منجر شد، در نشست روز چهارشنبه دبیران شورای امنیت ملی اعضای همکاری‌های شانگهای در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، اعضا در بیانیه پایانی خود ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه، از ایران در مقابل این حمله تروریستی حمایت کردند.

به گزارش ریال نیوز، دبیرکل سازمان شانگهای نیز با تسلیت حمله‌ تروریستی به‌ ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه گفت که حملات‌ تروریستی جدید نشان می‌دهد کشورهای عضو شانگهای باید همکاری بیش‌تری داشته‌ باشند.

ایران برای اولین بار به عنوان عضو صاحب رای در نشست دبیران شورای امنیت شانگهای شرکت کرد.

در بیانیه پایانی نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو شانگهای که با حضور علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برگزار شد تمامی اعضا به اجماع حمله به ساختمان‌ کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم و این اقدام را خلاف قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی اعلام نموده و این حادثه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

همچنین در این بیانیه اعضای شانگهای با اشاره به اوضاع غزه بر پایان خشونت‌ها و ضرورت رعایت قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید و از کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

در نشست مشاوران ، دبیران و اعضای همتای شورای عالی امنیت ملی کشورهای عضو شانگهای نیز مشاور امنیت ملی هند شهادت تعدادی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در  حمله‌ رژیم صهیونیستی به‌ سفارت ایران تسلیت گفت و وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین بر حمایت کشورش از جمهوری اسلامی ایران در برابر حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق تاکید کرد. 

نماینده‌ پاکستان در اجلاس آستانه ضمن ابراز حمایت کشورش از ایران در برابر حمله‌ تروریستی به‌ ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه، این حادثه را تسلیت گفت و دبیر شورای امنیت ملی روسیه تسلیت و حمایت فدراسیون روسیه از جمهوری اسلامی ایران را بابت حمله‌ به‌ سفارت ایران در دمشق ابراز داشت.

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان نیز در اجلاس قزاقستان از حمله‌ تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه ابراز نگرانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

دکمه بازگشت به بالا