پایه حقوق کارگران ۷۴۶ هزار تومان بیشتر شد

به گزارش ریال نیوز، جلسه تعیین دستمزد کارگران پس از حدود شش ساعت مذاکره فشرده سرانجام با تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۰ به پایان رسید. اعضای شورای عالی کار همچنین با افزایش مبلغ بن خواربار کارگران موافقت کردند و بر این اساس بن خواربار کارگران را به ۴۵۰ هزار تومان افزایش دادند. کمک هزینه مسکن کارگران نیز که تا پیش از این ۳۰۰ هزار تومان بود، با تصویب شورا به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
البته حق مسکن تنها گزینه بسته مزدی کارگران است که برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات وزیران برسد تا در فیش حقوقی سال آینده کارگران لحاظ شود.
از دیگر مصوبات شورای عالی کار افزایش ۲۶ درصدی سایر سطوح مزدی به اضافه رقم ثابت ۸۲۷۸ تومان و ماهانه ۲۴۸ هزار و ۳۵۰ تومان بود.
همچنین پایه سنوات برای کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد نیز ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد.
دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار که از ساعت ۱۷ با حضور وزیر کار، نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی و معاونین وزرای اقتصادی به منظور تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز شده بود سرانجام با تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد به پایان رسید تا از فروردین ماه ۱۴۰۰ و به دنبال ابلاغ بخشنامه مزد وزارت کار، پایه حقوق کارگران با افزایش ۷۴۵ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و با احتساب مبلغ بن خواربار، حق مسکن (در صورت تصویب) و سایر مزایای جانبی مزد به بیش از ۴ میلیون تومان افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا