واکنش اردوغان به بیانیه اتحادیه اروپا

ریال نیوز : رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا تاکید کرد: یونان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح ترکیه نیست و با آنها گفتگویی نخواهیم داشت.

به گزارش روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست هیئت دولت این کشور در آنکارا، در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا تاکید کرد: یونان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح ترکیه نیست و با آنها گفتگویی نخواهیم داشت.

وی افزود: درباره یونان که اخیراً بر شدت اقدامات تحریک کننده و وقاحت آمیز خود علیه ترکیه افزوده است، باید مجدداً یادآوری کنم که آنها هرگز همتای ما در هیچ بخشی نیستند و براین اساس مذاکره‌ای با آنها انجام نخواهیم داد.

اردوغان در ادامه اشاره کرد که روز سه شنبه (امروز) سفر منطقه‌ای خود را به کشورهای حوزه بالکان که شامل بوسنی و هرزگوین، صربستان و کرواسی می‌شود، آغاز خواهد کرد.

وی تاکید کرد که ترکیه همچنان به رعایت اصل صلح و ثبات در منطقه با وجود افزایش تنش‌ها در برهه اخیر، ادامه خواهد داد.

گفتنی است اردوغان اخیر در سخنانی در واکنش به تحرکات نظامی یونان، تاکید کرده بود که این کشور هزینه سنگینی بابت اقداماتش پرداخت خواهد کرد. در پی اتخاد این مواضع، اتحادیه اروپا درباره این سخنان موضع گیری کرده و در قبال آن ابراز نگرانی کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا