بودجه شهرداری محمود آباد نمونه ۳ و نیم برابر شد

ریال نیوز : نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد نمونه  با اصحاب رسانه  برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، شهردار محمودآبادنمونه با بیان این‌که بودجه مصوب این شهر در ابتدای فعالیت دوره جدید مدیریت شهری 15 میلیارد تومان بوده است گفت : با تفریغ بودجه صورت‌گرفته متوجه شدیم که بودجه شهرداری محمودآباد نمونه 52 میلیارد تومان محقق شده که رشد 3.5 برابری را نشان می‌دهد.

بهشتی مقدم:  یکی از مشکلات اساسی  این شهر را طرح جامع است

شهرهایی که در سال‌های اخیر به شهر مبدل شدند، در دوره‌ای احساس کردند که طرح جامع شناسنامه است و نمی‌دانستیم که اگر این را سوار کنیم، اصلاح کردنش خیلی‌سخت است. آن موقع هم عجله بود و همه شهرداری‌ها می‌خواستند یک‌جا طرح صادر کنند و به همین خاطر شوراها کنترل نکردند، چون نمی‌دانستند طرح جامع این‌قدر سخت‌گیرانه است.

بهشتی‌مقدم با تاکید بر این‌که طرح جامع محمودآباد نمونه بسیاربسته است و جلوی توسعه این شهر را گرفته، اضافه کرد: طرح جامع برای یک دوره 10 ساله ظرفیت‌های یک شهر را فریز می‌کند، در حالی که در کشورهای انگلستان و فرانسه که مبدع طرح جامع هستند، تدوین طرح جامع شهری از دستور کار خارج شده و طرح‌های شهری شناور شدند.

محمودآباد نمونه به 50 درصد افزایش مساحت نیاز دارد
وی ادامه داد: با توجه به وسعت فعلی و جمعیت محمودآباد نمونه باید 50 درصد به این وسعت اضافه شود و به همین خاطر در شهرهای زیر 50 هزار نفر استان قزوین طرح‌ جامع اصلاح شود. متاسفانه در شرایطی که از تمرکززدایی در دولت صحبت می‌شود که برای راست کردن یک خیابان باید طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری برود و برای نمونه تغییر مسیر بلوار شهیدسلیمانی این شهر که به شورای عالی شهرسازی رفته، بعد از 1.5 سال هنوز بلاتکلیف است.

بهشتی‌مقدم با ذکر این‌که 5 سال تا اتمام اعتبار زمانی طرح جامع زمان باقی مانده است، تصریح کرد: بنابراین باید بایستیم که طرح تمام شود تا طرح جدید ارائه شود و تقاضای ما این است که اختیار بازنگری طرح جامع شهرهای کوچک به کمیته فنی و ماده 5 واگذار شود. با وجود 175 هکتار وسعت به 240 هکتار زمین نیاز داریم تا بتوانیم بعضی از کاربری‌ها را اجرا کرده و فضای سبزمان را توسعه داده و به استاندارد برسانیم یا فضای آموزشی را اصلاح کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا