درهای اتاق بازرگانی قزوین به روی رسانه ها باز است

ریال نیوز : رئیس اتاق بازرگانی قزوین از تعامل با رسانه ها و آزادی عمل بیشتر برای حضور خبرنگاران در اتاق بازرگانی خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، نشست خبری عبدیان ، رئیس اتاق بازرگانی قزوین باحضورآقایان پازوکی عضوهیات رئیسه ، احمدی معاون اجرایی ومشاوررئیس،خانم برومنددبیراجرایی پارلمان بخش خصوصی استان برگزار شد .

مهندس عبدیان در خصوص تعامل با رسانه ها و آزادی عمل بیشتر برای حضور خبرنگاران در اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت :من با کسی مشکلی ندارم چون سیاسی نیستم و درهای  اتاق به روی همه رسانه ها باز است و محدودیتی ندارید؛

وی افزود : اما انتظار داریم در نشست های تخصصی و جلسات کمیسیون ها و نشست های مرتبط مانند جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هر جایی که برای گره گشایی از صنعت  و تجارت برنامه ای است؛ نیز حضور پیدا کرده و فقط به مصاحبه مطبوعاتی اکتفا نکنید.

وی گفت : شفافیت و ارتباط با رسانه ها در دستور کار اتاق بازرگانی قزوین است و مادر حمایت از خبرنگاران هم آمادگی داریم نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی اقدام کنیم.

عبدیان با بیان این‌که تراز  مالی اتاق بازرگانی قزوین به میزان  ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی منفی است و اتاق قزوین را با این میزان بدهی تحویل ما دادند افزود : بخش بیشتر بدهی 13.6 میلیارد تومانی به اتاق ایران است. یعنی سهم اتاق ایران را ندادند و در جای دیگر هزینه کردند و به اتاق ایران بدهکاریم. هزینه هایی خارج از عرف و وظایف اتاق صورت گرفته است.واقعیت این است که  در گذشته درآمد خوبی نبوده و اعتبار زیادی برای ساخت ساختمان اتاق بازرگانی قزوین هزینه شده است. متاسفانه هنوز این ساختمان از طبقه یک به پایین تجهیز نیست و نیاز به اتمام کار تاسیساتی و اجرایی دارد.
 

*💢 این تعدادکارت بازرگانی،زیبنده استان قزوین نیست*

وی اظهارداشت : با داشتن بیش از ۳۶۰۰ واحد تولیدی با پروانه که اگر حتی ۵۰ درصد آنها هم فعال باشد زیبنده استان نیست که حدود ۴۰۰ کارت بازرگانی که ۲۵۰ کارت آن عضویت است در اتاق بازرگانی قزوین  داشته باشیم لذا حتما باید انگیزه و فرصت هایی ایجاد شود تا افراد بیشتری کارت بازرگانی گرفته و جایگاه اتاق را ارتقا بخشند .برای مثال در شهرک صنعتی کاسپین  فقط ۳۸ واحد کارت بازرگانی از قزوین و ۷۶ واحد از تهران کارت خود را دریافت کرده اند و باید این وضعیت ساماندهی شود.

به گفته عبدیان *گردش مالی این واحدهای صنعتی بزرگ که کارت بازرگانی آنها به نام اتاق تهران است،می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند* و گرفتن مالیات ارزش افزوده و مالیات عملکرد از این واحدها اگر در استان قزوین اخذ شود، موجب رشد اقتصاد استان قزوین به ویژه در حوزه شهرداری‌ها می‌شود
با ایجاد یک واحد صدور کارت بازرگانی مجزا ومشخص درطبقه دوم اتاق قزوین  آمادگی داریم در کمتر از ۲۴ ساعت اگر مدارک متقاضیان کامل باشد این کارت را صادر  و تحویل دهیم.

*💢 راه اندازی شش کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی قزوین و نگاه ویژه به گردشگری*

وی افزود : کمیسیون های تخصصی یکی از بازوهای اتاق بازرگانی محسوب می شود که در این راستا تاکنون شش کمیسیون تخصصی و یک کمیته راه اندازی و برای هر کدام از آنها نیروی ثابتی از همین مجموعه تعیین شده تا کارها با نظم خوبی دنبال شود.

وی با بیان این که حوزه گردشگری در استان کمی مغفول مانده که باید خانه های تاریخی و گراند هتل را فعال کنیم گفت : خوشبختانه از سوی استاندار و معاون اقتصادی اختیارات خوبی دراین زمینه  داده شده است.هدف از راه‌اندازی کمیته گردشگری احیای صنعت گردشگری قزوین  است چرا که شهر قزوین با این پیشینه تاریخی متاسفانه جایگاه خوبی در صنعت گردشگری کشور ندارد و بنا داریم در قالب همین کمیته خانه‌های تاریخی را به بوتیک‌هتل تبدیل کرده و گراندهتل را احیا و راه‌اندازی کنیم.

*🔷ساماندهی واحدهای تحت تملک بانک‌ها*

وی افزود : قصدداریم تا بااستفاده از همه ظرفیت‌های قانونی ورعایت قوانین ومقررات کشور،بتوانیم واحدهایی که به تملک بانک ها درآمدند را سامان دهیم که قطعا” این ساماندهی به سود تولید وصنعت استان وکشور خواهد بود.
 
*💢 فعال شدن واحد بانوان در اتاق بازرگانی*

وی اظهارداشت : پیش از انتخابات این دوره متعهد شدیم برای بانوان فرهیخته فضایی مهیا شود که این وعده را عملی کردیم و با تعیین خانم غفوری به عنوان مشاور بانوان توانستیم اتاق فکربانوان فعال اقتصادی استان  را در اتاق راه اندازی کنیم.

به گفته عبدیان خوشبختانه در استان قزوین شخصیت های بزرگی در عرصه اقتصادی، بازرگانی، تجاری، صادراتی و تولیدی داریم که ظریفت های ارزشمندی هستند که می توانند در امور ملی به ما کمک کنند و در حال حاضر موضوعات مهمی داریم که برخی استانی و برخی ملی است و در شورای گفتگوی می توانیم آنها را مطرح کرده و برای آن راهکار ارائه کنیم.

وی افزود : همچنین در انجمن های مختلف کشوری مانند پلیمر، فولاد، کاشی و سرامیک نیز فعالان اقتصادی  استان عضویت دارند و از تجربه این افراد هم می توانیم برای رفع موانع تولید استفاده کنیم.
 
*💢  افتتاح حساب ویژه مسئولیت‌های اجتماعی اتاق قزوین*

وی با بیان این که در گذشته هزینه های این امور از اتاق پرداخت می شد گفت : در این دوره قرار شد یک حساب معرفی کنیم و واحدهای صنعتی که همواره در امور خیرخواهانه مشارکت دارند کمک کنند تا این حمایت از این محل صورت گیرد.

عبدیان گفت : باگشایش  حساب ویژه مسئولیت‌های اجتماعی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی قزوین اعتبارات این حساب تحت نظر کمیته‌ای مرکب از نماینده استاندار، نماینده اتاق بازرگانی، نماینده شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و نمایندگان دادستان، سازمان بازرسی، سازمان اطلاعات و سپاه هزینه می‌شود.همچنین با  اجرای طرح نذر آب و توزیع یک‌میلیون آب‌معدنی در موکب‌های اربعینی در قالب این طرح هر کسی می‌تواند به ما آب‌معدنی بدهد و یا مبلغی را به حسابی که معرفی شده  واریز کند تا بتوانیم با آن آب‌معدنی برای موکب‌های عزاداران حسینی  بر اساس میزان ظرفیت‌ آنها خریداری کنیم.
 
*💢 تحقق شعارسال،دراختیاردولت است*

به گفته وی تحقق شعار سال در اختیار بخش دولتی است و امیدواریم این شعار فقط بر روی نامه های اداری نوشته نشود بلکه دستگاه‌های اجرایی خود را موظف بدانند گره گشای مشکلات تولید و اشتغال باشند.

وی گفت : متاسفانه قطع برق واحدهای صنعتی را آسیب رسان به تولید است وبه دلیل پیک بار در تابستان در یک برنامه ملی قرار شده هر استان سهمی از کاهش مصرف برق را بر عهده بگیرد و واحدهای صنعتی یک تا دو روز در هفته برنامه خاموشی دارند که انتظار داریم مشترکان خانگی با مدیریت مصرف کمک کنند تا برق هیچ واحد صنعتی قطع نشده و به تولید آسیب نرسد.

عبدیان ادامه داد : باتوجه به پیگیری که قبلا” ازطریق اتحادیه صادرکنندگان استان انجام دادیم ؛ وضعیت برگشت عوارض مالیات به ارزش افزوده به واحدهای تولیدی و اقتصادی ، امسال بهبود یافته و برگشت ارزش افزوده به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان قزوین 400 درصد افزایش یافته است.همچنین ازهمکاری سازمان صمت استان،شرکت شهرک‌های صنعتی واستانداری درکمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی تشکر می کنیم.

*🔷اتاق بازرگانی قزوین،یک اتاق شیشه ای ، شفاف وپاسخگو*

وی تصریح کرد : در روز اول ریاست خود در اتاق بازرگانی اعلام کردم که شفافیت و اتاق شیشه ای را در این اتاق عملیاتی و هر سه ماهه یک گزارش به رسانه ها ارائه خواهیم کرد که به تعهد خود عمل کردیم و این نشست نیز در همان راستا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا