جزئیات دیدار سران ایران و ژاپن در سازمان ملل

ریال نیوز : رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران منتظر اقدام عملی آمریکا در عمل به تعهداتش در توافق هسته‌ای است.

به گزارش ریال نیوز ، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سومین روز سفر خود به نیویورک، در دیدار آقای «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن، با اشاره به سوابق خوب روابط دو کشور، بر تلاش برای ارتقای همکاری‌ها تاکید و پیشنهاد کرد که مسئولان مربوط در اولین اقدام، برنامه‌ای جامع تهیه کنند که چشم‌انداز همکاری‌های دو کشور در سال‌های آینده را ترسیم و مشخص کرده باشد.

وی با اعلام آمادگی برای مشارکت در رفع مسائل مربوط به بد عهدی‌های آمریکا و اروپا در عمل به تعهدات توافق هسته‌ای، به متعهد بودن ایران به انجام تعهداتش اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران منتظر اقدام عملی آمریکا در عمل به تعهداتش در توافق هسته‌ای است.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن هم در این دیدار از تمایل کشورش برای گسترش مناسبات با ایران و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک برای تقویت ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای خبر داد.

وی با بیان این‌که ایران را کشوری دارای ظرفیت‌های بالا می‌داند، توسعه روابط دوجانبه میان تهران و توکیو را برای ثبات منطقه مهم دانست.

فومیو کیشیدا همچنین با استقبال از موضع ایران درباره پایان جنگ اوکراین، ایفای نقش ایران در حل و رفع مشکلات و موضوعات منطقه و خلیج فارس را مهم و سازنده توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

دکمه بازگشت به بالا