معرفی داوران و دبیران جشنواره کیش بهشت خانواده

ریال نیوز : داوران و دبیران نخستین جشنواره ملی «کیش بهشت خانواده» با حضور جمعی از اصحاب رسانه به صورت رسمی معرفی شدند.

به گزارش ریال نیوز ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری نخستین جشنواره کیش بهشت خانواده که در دفتر تهران این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر یک شعار را در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کیش به عنوان یک اصل مطرح کردیم.

سید علیرضا فاطمیان‌پور، با اشاره به این مهم که کیش به جهات مختلف در اقصی نقاط کشور از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: در نگاه مردم و رسانه کیش به عنوان یکی از شهرهای ارزشمند کشور مطرح است و خوبی‌ها و حتی ناهنجاری‌های آن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به وضوح دیده می‌شوند.

فاطمیان‌پور ادامه داد: کیش خصوصیات ویژه خودش را دارد و همه این جزیره را با صفت زیبا می‌شناسند و به عنوان یکی از مقاصد جدی گردشگری همواره مطرح بوده است.

وی سواحل نیلگون خلیج فارس و سپری کردن اوقات خوش به همراه خانواده در این سواحل را از بارزه‌های اصلی کیش برشمرد و گفت: مردم در این جزیره روی آبهای مرجانی زندگی می‌کنند و خواص آب و هوایی کیش همیشه زبانزد بوده و به همین خاطر همواره به جانبازان عزیز و بویژه به عزیزان جانباز شیمیایی توصیه شده است که به خاطر اکسیژن بالا در کیش حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: کیش چراغ قرمز ندارد، خودروها بوق نمی‌زنند، مردم پشت خط عابر پیاده توقف می‌کنند و در میدان همه صبر می‌کنند تا خودروهای دور آن خارج شوند؛ اینها همه قوانین بومی و محلی کیش به شمار می‌روند و ممکن است در گذر زمان برخی آسیب دیده باشند اما هنوز هم از جذابیت‌های جزیره برای خانواده‌ها به شمار می‌روند.

فاطمیان‌پور تصریح کرد: با برگزاری این رویداد به دنبال آن هستیم تا فضای بومی، هویت دینی و ملی را ارتقا بدهیم و بتوانیم در این حوزه الگویی برای گردشگری کشور باشیم‌ و در بحث خانواده این مباحث را توسعه بدهیم و اگر این اتفاق خوب به صورت پایلوت در کیش اجرایی شود در سراسر کشور نیز قابلیت الگوبرداری خواهد داشت.

وی با بیان این‌که اگر حوزه خانواده حفظ شود بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی قابل حل خواهند شد، گفت: طراحی شعار کیش بهشت خانواده سال‌ها قبل مطرح شده بود و مردم و مقام‌های مسئول فعال در جزیره با شنیدن این شعار حس خوبی پیدا می‌کردند و به همین خاطر این موضوع را به عنوان شعار اصلی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خویش انتخاب کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: این شعار در بخش‌های مختلف تصری پیدا کرده است و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در فضاهای متعدد از آن استفاده کرد.

فاطمیان‌پور اضافه کرد: در کنار حمایت از هنرمندان بومی به دنبال آن هستیم که رویدادهای ملی و بین‌الملی را در حوزه خانواده داشته باشیم و‌ توسعه بدهیم و با این سیاست جشنواره ملی کیش بهشت خانواده را در 3وجه هنری عکس، فیلم 100ثانیه‌ای و پوستر برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: در اختتامیه همین جشنواره یک جشنواره دیگر را با موضوع خانواده را در ژانرهای هنری دیگر آغاز خواهیم کرد و امیدواریم تولیدات این رویداد برای استحکام خانواده، ابتدا برای کشور و سپس برای کیش به درد بخورد.

در ادامه این نشست دبیر اجرایی جشنواره کیش بهشت خانواده هم گفت: «خانواده و نشاط اجتماعی»، «حریم خانواده و احترام به قانون» و «خانواده و محیط زیست» موضوعات این جشنواره هستند.

بابک عامل با اشاره به این‌که کار برای این جشنواره از 19 مهر امسال شروع شد، ادامه داد: زمان ارسال آثار به رویداد یادشده تا 19 بهمن‌ماه تمدید شد و در روزهای 28، 29 و 30 بهمن داوری آن در بخشهای مختلف انجام می‌شود.

عامل عنوان کرد: ششم اسفند ماه و مصادف با اعیاد شعبانیه اختتامیه جشنواره کیش بهشت خانواده برگزار می‌شود و  علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در جشنواره کیش بهشت خانواده می‌توانند به تارنمای اینترنتی festival.kish.ir  مراجعه کنند.

در پایان این نشست مهدی جمالیان به عنوان دبیر علمی بخش فیلم 100ثانیه‌ای، عادل صدر ممتاز دبیر علمی بخش طراحی پوستر و سید حسین تهوری به عنوان دبیر بخش عکس این جشنواره معرفی و احکام رسمی خود را دریافت کردند.

همچنین نغمه مستشار نظامی، داور بخش محتوایی، علی حیاتی و صابر شیخ رضایی به عنوان داوران بخش پوستر، سید محمدرضا خردمندان و مرتضی علی عباس میرزایی، به عنوان داوران بخش فیلم 100ثانیه‌ای و حامد ملک‌پور و عرفان کوچاری نیز به عنوان داوران بخش عکس رویداد یادشده معرفی شدند‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا