۳ هدف‌گذاری برای بانوان در مناطق آزاد

ریال نیوز : مشاور امور بانوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور شناسایی موانع و مشکلات بانوان منطقه آزاد اروند به استان خوزستان، سفر کرد.

به گزارش ریال نیوز، سیده الهام موسوی امروز شنبه (16 بهمن ماه) در سفر به استان خوزستان با سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان استان، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان و سردار باقری جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر استان خوزستان و اعضای جبهه نیروهای انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

موسوی در این دیدارها توجه به کارآفرینی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی را از اهداف مهم دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در امور بانوان مناطق آزاد برشمرد و گفت: در تلاش هستیم پس از  برآیند تشکیل شورای نخبگان در مناطق آزاد، عملکرد مثبتی در حوزه بانوان هر منطقه داشته باشیم.

وی افزود: دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دنبال شناسایی و رفع نواقص موجود در این مناطق به خصوص در حوزه بانوان است.

مشاور امور بانوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: ضروریست با آسیب شناسی در منطقه آزاد اروند، زمینه های مناسب برای اشتغال بانوان در این منطقه بدرستی فراهم شود.

موسوی در ادامه ضمن دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان استان خوزستان پیشنهاد داد: می توان کمیته های مشترکی بین مناطق آزاد و نفت و گاز اروندان در حوزه های مختلف بویژه کارآفرینی بانوان بواسطه مسئولیت های اجتماعی ایجاد کرد.

وی به هدفمندسازی فعالیت های بانوان در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: به منظور هدفمندسازی فعالیت های بانوان در مناطق آزاد، اطلس جامع زنان هر منطقه، در حال تهیه و تدوین است.

مشاور امور بانوان دبیرشورایعالی مناطق آزاد در دیدار با سردار باقری جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر استان خوزستان، نیز گفت: با پیگیری های دبیرشورایعالی مناطق آزاد خصوصا در رفع مشکلات منطقه آزاد اروند، به زودی شاهد اتفاقات مثبت در این منطقه خواهیم بود.

موسوی افزود: هرگز قصد شعار دادن نداریم؛ آمده ایم کار کنیم و از همه دستگاه ها و نهادها میخواهیم هر موردی که به پیشبرد فرآیند کار کمک می کند، مطرح کنند تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان به نتایج مطلوب برسیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در این دیدار گفت: عنوان مشاور اموربانوان در دستگاه های اجرایی؛ نباید یک مسئولیت تشریفاتی باشد.

مسلم رحیمی افزود: منطقه آزاد اروند در دولت و مدیریت جدید جایگاه اصلی خود را به دست آورده است. استان خوزستان در زمینه رسانه ای (صدا و سیما، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب) جزو 3 استان اول کشور است.

رحیمی تشکیل کارگروه ویژه در حوزه بانوان استان خوزستان با محوریت منطقه آزاد اروند را ضروری دانست و گفت: فرهنگ دفاع مقدس در منطقه آزاد اروند از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ زنان بسیاری در آن دوران کارهای بزرگی انجام دادند که می بایست آنها را به نسل جدید، معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا