مالیات خانه‌ و خودرو لوکس همچنان معطل تصویب آیین نامه

به گزارش ریال نیوز، محمود علیزاده در مورد وضعیت تحقق درآمدهای مالیاتی اظهار داشت: بر اساس آمارها درآمدهای ۱۲ ماهه مالیاتی ۱۰۰ درصد رقم مصوب را محقق شده و و بیش از آن خواهد بود.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد آیین‌نامه اجرایی اخذ مالیات از خانه های لوکس و خودروهای لوکس در طبق قانون بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: آیین نامه این موضوع خرداد ماه سال ۹۹ در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد اما هنوز از دولت بیرون نیامده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مصوب شود آیا امکان شناسایی و اخذ مالیات از این موضوعات را دارید؟ گفت: بر مبنای ماده ۴۲ قانون مالیات ارزش افزوده هر سال سازمان امور مالیاتی ارزش هر خودرو را به جزئیات و سال ساخت اعلام می‌کند. یک ضریب همگین می دهیم و به ارزش روز ماشین می‌رسیم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ۳۰۰ هزار خودروی وارداتی بالای یک میلیارد تومان داریم که می توان از آن ها ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد، گفت: نمی دانیم باید قیمت هر خودرو تعیین و ارزش‌گذاری شود و بر اساس آن براورد ارائه داد.

معاون سازمان مالیاتی در مورد قانون مالیات بر خانه‌های خالی نیز بیان داشت: تدوین آیین نامه اصلاحی ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم بر عهده وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت اقتصاد است. البته هنوز از ما همکاری نخواستند در مجلس، نمایندگان از آنها پرسیدند که گفته شد در حال انجام کارهایی هستیم که هر موقع نیاز شود از سازمان مالیاتی دعوت می کنیم. با این حال سازمان مالیاتی تمهیدات خود را در این راستا پیش برده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا