اولتیماتوم رادان به خانه‌های پلاک قرمز

ریال نیوز : فرمانده فراجا به مالکان و متصرفان خانه‌های موسوم به پلاک قرمز هشدار داد که نسبت به تعیین تکلیف املاک خود اقدام کنند.

به گزارش ریال نیوز ، سردار احمدرضا رادان در حاشیه بازدید میدانی از طرح پاکسازی محلات شوش، مولوی و هرندی از معتادان متجاهر که روز شنبه در این محلات برگزار شد، باحضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از قول‌هایی که به مردم عزیز داده بودیم، پاکسازی معابر و محلات از وجود معتادان متجاهر بود. در همین راستا نیز اقدامات گسترده‌ای را آغاز کردیم و همکاران من در پلیس در چندین بخش اقدامات خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که مردم تهران را به خصوص ساکنان شریف محله‌های شوش، مولوی، هرندی و اطراف آن را آزار می‌داد حضور معتادان متجاهر در معابر این محلات بود. ما به مردم قول دادیم که این دغدغه را رفع کنیم. خوشبختانه مردم نیز همکاری خوبی با ما داشتند و تعداد از معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند. البته تعدادی هم کارتن خواب بودند و معتاد نبودند اما حضور این افراد نیز به شکل روانی بر روی مردم تاثیر داشت.

رادان با اشاره به واحدهای موسوم به پلاک قرمز گفت: یکی از اقدامات پلیس در بحث معتادان متجاهر شناسایی واحدهای موسوم به پلاک قرمز بود، پلاک قرمزها واحدهای رهاشده‌ای هستند که به محل حضور معتادان متجاهر و مصرف موادمخدر تبدیل شده‌اند. علاوه بر مصرف موادمخدر جرائم دیگری مانند سرقت و … نیز در این فضاها رخ می‌دهد. ما با همکاری دستگاه‌های دیگر این واحدها را شناسایی کردیم.

رادان افزود: به مالکان این واحدها هشدار می‌دهیم تا سه ماه آینده و هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف واحد خود اقدام کنند، در غیر اینصورت شهرداری به موضوع ورود خواهد کرد. البته در حال حاضر هم اقداماتمان را درباره پلاک قرمزها انجام دادیم، از جمله اینکه تمامی ورودی این خانه‌ها را با سیمان و گچ و … مسدود کردیم. همچنین انشعابات آب و برق و گاز این منازل هم قطع شد. ماموران ما نیز مراقبند تا دوباره افراد معتاد به این فضاها برنگردند.

فرمانده فراجا از برخی اقدامات انجام شده از سوی سازمان‌های مردم نهاد و … در محلات شوش، مولوی، هرندی و … انتقاد کرد و گفت: اقداماتی نظیر توزیع غذای رایگان در این مناطق و در میان معتادان متجاهر کار اشتباهی است چرا که ما معتاد را از این محلات جمع آوری کرده‌ایم، اما برخی با توزیع غذای رایگان دوباره بستری و انگیزه را برای تجمع معتادان در این محلات ایجاد می‌کنند.

وی با بیان این‌که تعداد معتادان متجاهر در این محلات به شدت کاهش یافته است، گفت: در روزهای نخست طرح تعداد زیادی معتاد متجاهر جمع‌آوری شد، اما امروز و طی 24 ساعت گذشته، کمتر از 50 نفر جمع‌آوری شدند. البته استقرار پلیس و اجرای طرح‌ها ادامه خواهد داشت و من به همکاران دستور دادم که در راستای توجه به مطالبه مردم، حضوری 24 ساعته در این محلات داشته باشند.

رادان همچنین از همکاری شهرداری دستگاه قضا نیز در این خصوص تقدیر کرد و گفت: امیدواریم که نتایج این اقدامات به نفع مردم و در راستای ارتقا کیفیت زندگی مردم شریف این محلات باشد.

در جریان بازدید میدانی امروز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و تعدادی از فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا