جایزه ویژه «ایران جوان» سینما حقیقت به «نفس» رسید

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام بر حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت تاکید کرد.

به گزارش ریال نیوز ، حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اهدای جایزه ویژه «ایران جوان» هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» به مستند «نفس» گفت: تولید آثار فاخر فرهنگی و از جمله فیلم و مستند، اهمیت و تاثیرگذاری ویژه‌ای در راستای آگاهی‌بخشی و رفع گره‌های ذهنی جامعه در حوزه جمعیت و فرزندآوری دارد.

علیان‌زادگان تصریح کرد: علت اصلی اهدای جایزه ویژه «ایران جوان» جشنواره «سینما حقیقت» به ارزش ۶۰ میلیون تومان به مستند «نفس» ساخته علیرضا باغشنی پرداخت این اثر نمایشی به معضل اجتماعی سقط جنین غیرقانونی در کشور است. این مستند به موضوع جمعیت و افزایش آن که یکی از موضوعات اصلی جشنواره است، اشاره دارد.

وی ادامه داد: قصه این مستند ۵۵ دقیقه‌ای درباره پزشک مامایی به نام سیمین رودی است که از طریق مؤسسه‌ای به نام نفس در نیشابور و با حمایت از مادران باردار توانسته از بیش از ۳۰۰ مورد سقط جنین غیرقانونی ممانعت به‌عمل آورد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی با موضوع حمایت از مستندهای برتر حوزه جمعیت گفت: در همین راستا جایزه ملی «ایران جوان» به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به هفدهمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» افزوده شد که به مستند «نفس» تعلق گرفت.

علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید فعالیت‌های خود بر اساس تکالیف ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به شکل گسترده‌ای به موضوع جوانی جمعیت می‌پردازد و در همین راستا کارویژه‌های متعددی را تدارک دیده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اضافه کرد: این کارویژه‌ها ذیل پنج ماموریت در شاخه‌های زیرساختی جمعیت، اقتصادی جمعیت، عمران جمعیت، فرهنگی جمعیت و سلامت جمعیت عملیاتی شده که حمایت از تولیدات فرهنگی و جشنواره‌های هنری ذیل شاخه فرهنگی جمعیت صورت می‌گیرد‌.

علیان‌زادگان با اشاره به تفاهم‌نامه دیگری که با انجمن سینمای جوان در راستای حمایت از آثار حوزه جمعیت در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امضا شده است، خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آثار تولیدی در حوزه جمعیت و خانواده انجام می‌دهد در راستای آگاهی‌بخشی و رفع گره‌های ذهنی جامعه در این موضوعات است و اعتقاد داریم تولیدات فرهنگی مخصوصا فیلم و به ویژه فیلم‌های مستند از اهمیت و اثربخشی بالاتری برخوردار هستند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: رویکرد مدیریت جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تداوم حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت کاملا راهبردی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مشترک به‌عمل آمده با ریاست مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا