حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیزات توان بخشی

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از حمایت از تولید تجهیزات توان‌بخشی با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، حمیدرضا علیان‌زادگان ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد از ایده‌های نوآورانه و طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید تجهیزات توان‌بخشی و خدمات مرتبط با سلامت اجتماعی که در راستای ماموریت‌های بنیاد باشد، حمایت و کیفی‌سازی و بومی‌سازی این اقلام توان‌بخشی را بر اساس ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با جدیت دنبال می‌کند.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد با ورود به عرصه حمایت از تولید اقلام دانش‌بنیان در حوزه توان‌بخشی در نخستین جشنواره ملی فن‌آوری‌های توان‌بخشی به شکل ویژه حضور پیدا کرده است.

علیان‌زادگان در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف این جشنواره اظهار داشت: به تمامی دانش‌آموزان و تیم‌های دانش‌آموزی شرکت‌کننده در این جشنواره که به مرحله نهایی راه یافته‌اند، ولی موفق به دریافت تقدیرنامه جشنواره نشده‌اند نیز به پاس اهتمام‌شان برای مشارکت موثر در این رویداد ملی، هدایایی از طرف بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تقدیم خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ضمن آن‌که رویکردهای استراتژیک استفاده از ظرفیت‌های نوآورانه و فن‌آورانه در اکوسیستم کارآفرینی کشور را پیگیری می‌کند، با توجه به هدف‌گذاری سال تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» قدم موثری در هدایت، حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجموعه‌های فن‌آور و دانش‌بنیان در حوزه تولید تجهیزات توان‌بخشی برمی‌دارد تا به تقویت تولید این مجموعه‌ها و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از استعدادها و ظرفیت‌های جوانان کشور کمک کند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح اقدامات این بنیاد در حوزه سلامت گفت: در پی امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ۱۵ خرداد و دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی، این بنیاد از ایده‌های نوآورانه و طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید تجهیزات توان‌بخشی مرتبط با پویش‌های بنیاد حمایت می‌کند.

علیان‌زادگان در توضیح کارویژه‌های سلامت بنیاد ۱۵ خرداد نیز افزود: بنیاد در قالب پویش‌های مثبت حرکت ۱ و ۲ در دو سال اخیر، بیش از ۱۰ هزار اقلام توان‌بخشی از جمله ویلچر،انواع عصا، واکر و سایر اقلام مورد نیاز توان‌یابان را تهیه و تقدیم جامعه هدف پویش نموده است و امیدواریم با استفاده از توان علمی و ظرفیت پژوهشی که در گروه‌های دانشجویی و تیم‌های نوآور در این حوزه وجود دارد بتوانیم در بهبود کیفیت اقلام و افزایش رضایت‌مندی مخاطبان پویش‌هایمان گام‌های موثر و محسوسی برداریم.

گفتنی است، «نخستین جشنواره ملی فن‌آوری‌های توان‌بخشی» همزمان با هفته پژوهش ‌و فن‌آوری در دانشگاه توان‌‌بخشی و سلامت اجتماعی با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

در این جشنواره ۲۱۸ اثر از ۱۹۵ نفر در بخش‌های ایده، اختراع و استارت‌آپ به رقابت پرداختند و در پایان از سوی هیات داوران، دکتر مجید زارع بیدکی در حوزه ایده فن‌آوری توان‌بخشی، دکتر حمید شرینی و دکتر دهلقی در حوزه اختراع فن‌آوری توان‌بخشی، میلاد اختراعی در حوزه محصول تجاری شده و اختراع در عرصه فن‌آوری توان‌بخشی، علی رمضانی و مرتضی ستار در حوزه استارت‌آپ در عرصه فن‌آوری توان‌بخشی و مهدی دالایی در حوزه پایان‌نامه محصول‌محور اتمام یافته در عرصه فن‌آوری توان‌بخشی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا