برگزاری اولین نشست «برای ایران جوان» به همت بنیاد ۱۵ خرداد

ریال نیوز : اولین نشست «برای ایران جوان» با حضور مستندسازان فعال در حوزه جمعیت به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد، نخستین جلسه از سلسله رویدادهای «برای ایران جوان» در مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در این نشست تاکید کرد: برگزاری نشست‌های منظم با گروه‌های مختلف متخصصان، نخبگان، دانشگاهیان و فعالان اجتماعی حوزه‌های جمعیت، خانواده و سلامت در دستور کار قرار دارد.

حمیدرضا علیان‌زادگان ادامه داد: احصای نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در مورد راه حل مسایل پیش روی کشور در حوزه جمعیت، خانواده و سلامت؛ شناسایی خطوط کلی راه‌‌حل‌های نوآورانه و تدوین نقشه راه مرکز نوآوری مثبت پنج در مسیر حل مسایل حوزه‌های یادشده از جمله اهداف برگزاری این سلسله نشست‌ها است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح دیگر اهداف از برگزاری نشست‌های «برای ایران جوان» گفت: تهیه شاخص‌های طرح‌های نوآورانه و بررسی و رتبه‌بندی و پذیرش طرح‌های دریافتی مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد ۱۵ خرداد بر اساس آن و ارزیابی دستاورد گروه‌های مستقر در مرکز ناظر بر این رتبه‌بندی از جمله دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود.

علیان‌زادگان با بیان این‌که بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید فعالیت‌های خود با حفظ ماموریت‌های قبلی، به حوزه‌های جوانی جمعیت و سلامت اجتماعی نیز می‌پردازد اظهار کرد: در این حوزه‌ها کارویژه‌های متعددی تعریف شده که همگی محصول محور هستند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری جمعیت و تلویزیون «ایران جوان» زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید محتوا در این عرصه فراهم شده است.

علیان‌زادگان با تاکید بر این‌که توجه به مباحث فرهنگی و رفع گره‌های ذهنی در سرلوحه تولیدات شبکه «ایران جوان» قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های اصلی تولید مستند در حوزه جمعیت تبدیل شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اهمیت رشد جمعیت و از بین بردن آثار سیاست‌های تحدید نسلی گذشته، می‌طلبد رسانه‌ها که در خصوص فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای نقش دارند، در تبیین مساله جمعیت نیز فعالانه وارد شده و به آگاهی‌بخشی عمومی بپردازند. ما نیز امروز در این زمینه به‌عنوان سیاست‌گذار و حامی در کنار رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای حوزه جمعیت خواهیم بود.

در ابتدای این نشست، یاسر اشراقی مدیر شبکه تلویزیونی «ایران جوان» نیز به بیان سیاست‌ها و اهداف تاسیس این تلویزیون پرداخت و خاطرنشان کرد: ما در مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده به دنبال این هستیم که گرهی از مشکلات را برای ارتقا، رشد و پویایی و بالندگی جمعیت ایران باز کنیم و همچنین به سهم خود به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های جمعیتی پاسخگو باشیم.

در ادامه، مستندسازان حاضر در جلسه با تقدیر از مجموعه اقدامات جمعیتی بنیاد ۱۵ خرداد در دور جدید فعالیت‌هایش، به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداخته و پیشنهادها و طرح‌های خود را در زمینه نقاط تمرکز بر تولیدات جمعیتی و لزوم مخاطب‌شناسی و تنوع و تناسب تولیدات و اولویت‌بندی آن مطرح کردند.

همچنین با جمع‌بندی نظرات و تشکیل دبیرخانه دائمی برای پیگیری موضوعات مورد توافق، اولین نشست «برای ایران جوان» به کار خود پایان داد و نشست بعدی با مستندسازان با تعیین رویکرد مرور سند جامع همکاری‌های مشترک بنیاد ۱۵ خرداد و فعالان تولید مستند حوزه جمعیت در دستور کار قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا