ثبت نشدن ” برند ” زیان بار است

ریال نیوز : ثبت نکردن شرکت باعث از دست رفتن فرصت های طلایی اقتصادی بی شماری برای شما خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز، زهره میرزابیگی، مدیرعامل موسسه ثبت روشنا درباره
“اهمیت ثبت برند و علائم تجاری، مزایای ثبت شرکت و مشکلات ثبت نکردن شرکت و مالکیت معنوی” گفت :برند یا علامت تجاری، یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک مجموعه یا سازمان به شمار می‌آید و در صورتی که ثبت برند تجاری انجام نشود مشکلات فراوانی پیش روی صاحبان کسب و کار خواهد بود.

وی با بیان این که برند در واقع یک نام و طرح مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص است که آن را از سایرین متمایز می کند و تصویری را در ذهن مخاطب بر جای می گذارد اظهار داشت : ثبت برند تجاری امروزه بیش از پیش حائز اهمیت است و توصیه می شود صاحبان مشاغل اگر در هر حوزه ای برنامه هایی برای فعالیت گسترده یا تبلیغات وسیعی در دست دارند حتما قبل از آن نسبت به ثبت برند تجاری خود اقدام کنند چرا که رقبا می توانند از شهرت به دست آمده سوء استفاده کرده و برای ثبت برند قانونی به نام خودشان اقدام کنند. در این صورت همه اعتبار، هزینه و تلاش های شما از دست خواهد رفت.

میرزابیگی با بیان این که برند و علامت تجاری برای دارنده آن، حق مالکیت معنوی به وجود می آورد و پشتوانه ای قوی و مطمئن برای انجام فعالیت های رسمی و گسترده رقم خواهد زد افزود : متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار اطلاعات کافی درباره این موضوع نداشته و همین امر به ضرر آنها تمام می شود.

وی همچنین ثبت نکردن شرکت و برند را باعث از دست رفتن فرصت های طلایی اقتصادی بی شماری برای کسب و کار ها عنوان کرد و گفت: ثبت شرکت این امکان را می دهد که در چهارچوب قوانینی مشخص اقدام به فعالیت کرده و با شرکت های گوناگون در قالب قراردادهای بزرگ همکاری کنید و امکان اخذ وام و تسهیلات بانکی را فراهم می کند.

به گفته مدیرعامل موسسه ثبت روشنا ،ثبت شرکت اهمیت ویژه ای در شرکت در مناقصات و مزایدات داخلی و خارجی برای رونق و توسعه کسب و کار ها دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا