۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه را در بازار بورس و سرمایه معرفی کردیم

به گزارش ریال نیوز از اصفهان، علیرضا رزم حسینی در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه اظهار داشت: مردم اصفهان در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتخارات بسیاری آفریدند. امروز نیز اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور، افتخار ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از توفیقات فولاد مبارکه، ثبات مدیریتی این مجموعه صنعتی بوده است. هر مجموعه‌ای که از این موهبت برخوردار بوده عملکرد موفق و شایسته‌ای از خود به یادگار گذاشته است. فولاد مبارکه اصفهان پیشگام در توسعه دانش، فناوری و صنعت در کشور است و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از هیچ گونه اقدامی در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه و دیگر بخش‌های صنعتی کشور دریغ نخواهد کرد. به همین جهت وزارت صمت بیش از 100هزار میلیارد تومان پروژه را در بازار بورس و سرمایه معرفی کرده است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه نقدینگی کشور امروز به 30 میلیون و 400هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: پول‌ها و سرمایه‌های بی‌شماری در بازارهای غیرکارآمد در حال چرخش است. در این زمان وظیفه دولت و سیاست‌گذاران این است که این نقدینگی و سرگردانی مالی را به سمت برنامه‌ها و پروژه‌های تولیدی پیش ببرد. بر همین اساس پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم که سرمایه‌گذاری‌های حساب شده در این راه می‌تواند به پیشبرد اهدافمان کمک کند و پروژه‌های فولاد مبارکه نیز با سرمایه‌ای بالغ بر 1 میلیارد دلار در زمره این پروژه‌ها قرار دارد. سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده در بخش صنعت، باعث رشد اقتصادی و کارآفرینی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: رفع بروکراسی اداری و حذف قوانین غیرمرتبط نیز از اولویت‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به تسهیل امور در تولیدات ملی کمک شایانی می‌کند. وقتی در کشوری ثروتمند و غنی زندگی می‌کنیم نباید سرمایه‌های کشور بیهوده مصرف شود و مردم در فقر و بی‌کاری زندگی کنند. مدیران و مسئولان موظفند سرمایه را به راه‌های درست هدایت کنند.

رزم حسینی اضافه کرد: در کشور آمریکا رئیس جمهوری بی‌عقل بر مسند قدرت می‌نشیند و نظم و قوانین جهانی را به هم می‌ریزد و تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ملت ایران وارد می‌کند، اما تا زمانی که همگی یکدل باشیم و به کمک یکدیگر بشتابیم، جمهوری اسلامی پابرجا می‌ماند و مسیر پیشرفت را طی می‌کند. امروز در بازار محصولات به وفور یافت می‌شوند هرچند که ما منکر گرانی نیستیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار منابع بانکی، 980هزار میلیارد تومان تنها به 10 درصد جامعه اختصاص یافته گفت: مدیران تولیدگر، پرتوان و علاقمند به این مرز بوم باید حضوری پررنگ‌تر در بازار تولیدات ملی داشته باشند. یک کشور با کارخانه‌ها و شرکت‌های آن ساخته و شناخته می‌شود و بدون آن عملا امکان کشورداری وجود ندارد. سیاست‌گذاران باید برنامه‌هایی در جهت توزیع متوازن سرمایه داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سیاست‌های کشور باید به گونه‌ای باشد که هیچ بیکاری در هیچ کدام از روستاها و شهرهای ایران وجود نداشته باشد و این اتفاق غیرممکن نیست. با پیشرفت صنعت در جای جای ایران دیگر شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها نیستیم و حاشیه‌نشینی نیز به شدت کاهش می‌یابد. متاسفانه امروز بیش از 25میلیون نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: ایران فرصت‌های طلایی برای پیشرفت دارد که با حضور مدیران دلسوز و پرتوان صنعتی باید از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد. با حضور این مدیران دیگر بی‌کاری معنایی ندارد. امروزه در کشور روستاها و شهرهایی وجود دارند که با وجود گسترش ارتباطات، بی‌کاری به میزان نگران‌کننده‌ای در آن مناطق وجود دارند که امیدواریم شاهد چنین مواردی در کشور نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا