آب منطقه ای قزوین مانور سایبری برگزار کرد

ریال نیوز : معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: هدف از برگزاری این مانور شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه و حرکت در مسیر بهبود نقاط قوت و کاهش میزان آسیب پذیری های ناشی از نقاط ضعف می باشد.

به گزارش ریال نیوز ، یوسف رشوند ، معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی این شرکت در جلسه افتتاح مانور دفاع سایبری که با حضور نماینده شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از مدیران و معاونین و اعضاء کمیته سایبری شرکت برگزار شد، اظهار داشت: امروزه بخش عمده ای از فعالیت ها چه در سطح فردی و چه در سطوح سازمانی در بستر الکترونیک در حال انجام است و سازمان ها در تلاش هستند تا بتوانند در راستای تکریم ارباب رجوع کلیه خدمات خود را در بستر الکترونیک ارائه نمایند و در مسیر پیاده سازی دولت هوشمند حرکت کنند.

رشوند ادامه داد: در حال حاضر یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی انجام فعالیت ها و ارائه خدمات در بستر الکترونیک است اما باید توجه داشته باشیم که وقتی بدنبال توسعه هستیم تهدیدات این فضا نیز بطور موازی پیشرفت کرده و زیرساخت های مهم و حیاتی ما را تحت شعاع قرار می دهند، لذا حفظ و حراست از داده ها و اطلاعات جهت مقابله با سوء استفاده های احتمالی یکی از وظایف مهم کلیه سازمان ها و ارگان ها می باشد.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره با اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد: ما با برگزاری مانور دفاع سایبری بدنبال آن هستیم تا نقاط ضعف و قوت خود را در مواجهه با حملات سایبری احتمالی شناسایی کنیم و ضمن کاهش میزان آسیب پذیری ها بدنبال تقویت نقاط قوت خود باشیم.

وی افزود: برای طراحی سناریو مانور باید سه گام اصلی برداشته شود، در گام اول باید فضاهای سایبری شناسایی شده و اطلاعات دسته بندی شوند چرا که نحوه حفاظت از اسناد و داده ها با توجه به سطح اهمیت آنها صورت می پذیرد، در ادامه باید سطح دسترسی افراد به اطلاعات با توجه با نیاز، تخصص و صلاحیت آنها مشخص شود و در نهایت نیز باید دستورالعمل ها و رویه های دسترسی افراد به پایگاه داده ها تدوین گردد.

رشوند ادامه داد: در گام دوم تهدیدات فضای سایبری شرکت شناسایی می شود و در گام سوم نیز باید برنامه ریزی های لازم جهت کاهش میزان آسیب پذیری ها صورت گیرد.

مسئول پدافند سایبری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه مدیر ارشد و همکاران شرکت آب منطقه ای استان قزوین به جهت پیش رو  بودن در زمینه برگزاری مانور دفاع سایبری گفت: در حال حاضر در حوز پدافند غیرعامل موضوعات مرتبط با فضاهای سایبری بسیار مهم بوده و باید توجه ویژه ای به آن شود.

متینی افزود: اگر موضوعات این حوزه را نتوانیم بدرستی تجزیه و تحلیل نماییم، کارایی لازم را در زمان بحران نخواهیم داشت، لذا برگزاری دوره های آموزشی جهت افزایش سطح سواد سایبری همکاران الزامی می باشد.
شایان ذکر مانور دفاع سایبری بصورت عملیاتی، در سطح سه و با موضوع حمله باج افزارها به سرورهای شرکت آب منطقه ای استان قزوین در دو روز برگزار گردید.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا