پرداخت ۷۵ درصد اعتبارات حوزه بهداشت و درمان از طرف دولت

ریال نیوز : معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: دولت در تخصيص اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان از حداكثر توان خود بهره گرفته و دغدغه‌ دولت در حوزه بهداشت و درمان، كمتر از مجلس نيست.

به گزارش ریال نیوز ، دكتر «داود منظور» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه بودجه در نشست صحن علني امروز – سه‌شنبه ۱۹ دي‌ماه – مجلس شوراي اسلامي و پس از قرائت گزارش كميسيون بهداشت و درمان مجلس درباره ارزيابي اثربخشي سياستگذاري‌ها و اقدامات عملياتي دستگاه‌هاي مسئول براي ساماندهي مشكلات زنجيره تأمين و توزيع دارو و تجهيزات پزشكي كشور، گفت: موضوع دارو و تجهيزات پزشكي از جمله موضوع‌هاي مهم زندگي مردم است. چند نكته در اين حوزه بايد مد نظر قرار گيرد، نخست اينكه بايد اميد را در بين مردم ترويج دهيم. اين وظيفه دولت و مجلس است كه بتوانند در ميان مردم اميدآفريني كنند؛ شرايط را سخت نشان ندهيم و در توصيف شرايط مبالغه نكنيم، بلكه رويكرد سازندگي داشته باشيم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور افزود: به نمايندگان منتقد كه در بخش دارو انتقادهايي زيادي داشتند، عرض مي‌كنم يك مقدار نيز زحمات وزارت بهداشت و درمان را ببينند و تلاش‌هاي آنها را زير سئوال نبرند. در حال حاضر شرايط دارو به وضعيتي رسيده كه قابل مقايسه با دو سال گذشته نيست.

دكتر منظور گفت: در اين دوره، حدود هفت هزار تخت بيمارستاني تأمين اعتبار شده و حدود پنج هزار تخت بيمارستاني افتتاح شده است؛ حدود يكهزار خانه بهداشت به بهره‌برداري رسيده، مجموعاً حدود ۲۵ هزار مجوز استخدام پرستار و ۱۸۰۰ عضو هيئت علمي صادر كرده‌ايم. براي سال آينده پيش‌بيني استخدام ۱۲۰۰ عضو هيئت علمي شده است.

وي افزود: از جهت تخصيص اعتبارات، امسال ۲۹۵ همت تخصيص داده شده است. به‌طوري كه ۷۵ درصد اعتبارات حوزه بهداشت و درمان، از طرف دولت تخصيص و پرداخت شده است.

معاون رئيس‌جمهور گفت: بنابراين دغدغه دولت در حوزه بهداشت و درمان، كمتر از مجلس نيست و تلاش مي‌كنيم موارد باقي‌مانده نيز با جديت پيگيري و حل شود. در حال حاضر مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ توماني با ۲۸ هزار تومان را پرداخت كرده‌ايم، مواردي هم باقي مانده كه بايد به صورت جزئي بررسي و پرداخت شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشورگفت: عنوان شده ماده ۴۶ الحاقي كه درخصوص بيماران صعب‌العلاج است، اجرايي نمي‌شود. در صورتي‌كه در بودجه سال جاري ۷ همت براي اين موضوع پيش بيني شده و تاكنون ۷۰ درصد آن نيز پرداخت شده است.

دكتر منظور با بيان اين‌كه ما الان به طرف الكترونيك كردن نظام اطلاعات درمان مي‌رويم، افزود: تقريبا تمام نسخه‌هاي پزشكي در حال الكترونيك شدن است. رديابي‌ها به‌خوبي انجام مي‌گيرد و صورتحساب‌ها شفاف شده است.

وي درباره تخصيص ارز به حوزه درمان گفت: يكي از جاهايي كه امسال بيشترين ارز را به آن تخصيص داده‌ايم، بخش درمان است و حدود چهار ميليارد و ۲۷۳ ميليون دلار تخصيص ارز داده‌ايم. سه و نيم ميليارد دلار آن فقط ارز ۲۸۵۰۰ توماني بوده و از اين مقدار، سه ميليارد و ۳۸۲ ميليون دلار تأمين شده است. پس ما موضوع منابع مورد نياز بخش درمان، هم به صورت تخصيص ارز و هم به صورت تخصيص ريال، را به‌طور جدي دنبال مي‌كنيم و قانون در اين بخش به‌طور كامل اجرا شده است. ديوان محاسبات بيايد بررسي كند كه كدام قسمت از قانون اجرا نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا