علی عسگری: ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس را بالا می برم

ریال نیوز : مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: ما کار خود را در مجموعه هلدینگ شروع کردیم و برای افزایش سودآوری و بالا بردن ارزش سهام هولدینگ برنامه‌ریزی های دقیقی را انجام داده ایم.

عبدالعلی علی عسگری در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اخبار منتشر شده در رابطه با استعفای بنده از مدیریت هلدینگ خلیج فارس تکذیب می‌شود.

وی افزود: ما کار خود را در مجموعه هلدینگ شروع کردیم و مولد خبری که منتشر شده تاریک‌خانه‌های باندهای ثروت و قدرت است و آن‌ها از قطع کردن دست‌اندازی‌های‌هایشان به این مجموعه نگران شدند و این اخبار را منتشر کرده‌اند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس افزود: برنامه ما برای این مجموعه اولاً افزایش سودآوری و بالا بردن ارزش سهام است و ثانیاً برای تکمیل زنجیره ارزش و پایین دست پتروشیمی اقدام کنیم که هم ثروت کشور را بالا می‌برد و هم اشتغال زایی بالایی دارد و صادرات را افزایش می‌دهد. همچنین دست کسانی که چشم طمع دارند به مجموعه را قطع کنیم و این افراد نگران شدند که کسی برود آنجا و جلوی دست اندازی ها را بگیرد.

وی در رابطه با وضعیت فعلی هلدینگ گفت: با تلاش همکاران ما در پیش از این، وضعیت فعلی هولدینگ خوب است و این مسیر مثل یک دوی امدادی است و اکنون بنده این مسیر را پیش خواهم برد و مردم شاهد موفقیت‌های مجموعه خواهند بود.

علی عسگری در رابطه با واکنش رسانه‌ها به انتصاب وی به عنوان مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: بنده رویه‌ای از بیان تاریخچه فعالیت‌های خودم نداشتم. برخی از آنان چون در بحث دفاعی بوده محرمانه بوده و در این سال‌ها بیان نشده است. بنابراین مردم نمی‌شناختند و تصور می‌کردند که بنده یک فرد صرفاً فرهنگی هستم در حالی که از ابتدا در صنعت بودم و بنیانگذار برخی از صنایع بودم.

وی افزود: به طور مثال توریسم را پس از انقلاب پایه‌گذاری کردم، بیست و چند سال پیش برای اولین بار فروشگاه زنجیره‌ای مدرن را راه‌اندازی کردم که الان جزو شرکت‌های بزرگ بورسی است، مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه بودم که آن هم یک هولدینگ بزرگی است.

علی عسگری با تأکید بر این که هم مدیر فرهنگی هستم و هم صنعتی افزود: رشته تحصیلی من هم فنی بوده است. کارشناسی را مهندسی برق از پی تکنیک گرفتم، ارشد مدیریت را از دانشگاه تهران و دکترا را مهندسی صنایع گرفتم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند من نفت و گاز و پتروشیمی را نمی‌شناسم. در حالی که در این سال‌ها و مخصوصاً زمانی که در موشکی مشغول بودیم، به دلیل نیازهای پیشرفته‌ای که این صنعت داشت، از اولین افرادی بودیم با این صنعت کاملاً آشنا شدیم. هم در داخل کارهای تحقیقاتی را انجام دادیم و هم در خارج. بعد از آن هم در سوخت‌های موشکی فعالیت‌هایی را مرتبط با این صنعت انجام دادیم.

علی عسگری ادامه داد: چند پتروشیمی از جمله پتروشیمی کرمانشاه و مسجد سلیمان را از مؤسسین بودیم و اولین گام‌هایش را برداشتیم. در صدا و سیما هم که بودم صندوق بازنشستگی ورشکسته بود و به دلیل ایمان و اعتقاد من به صنعت پتروشیمی پروژه بزرگی را تعریف کردیم که اکنون با موفقیت در حال جلو رفتن است.

وی افزود: به هر حال تسلط من بر پتروشیمی خوب است. البته رشته من شیمی نیست و برخی خیال می‌کنند مدیر هلدینگ حتماً باید شیمی خوانده باشد. در حالی که مدیر هولدینگ باید مهندس صنایع باشد و بتواند مدیریت کلان و هلدینگ داری کند.

علی عسگری در پایان تأکید کرد: هر کاری را که من در دوران پس از انقلاب به دست گرفتم به لطف الهی موفقیت آمیز بوده است. به عنوان مثال در معاونت فنی سازمان صدا وسیما تحولات بزرگی رخ داد و در سال های اخیر هم که با حکم رهبری ریاست سازمان را بر عهده داشتیم موفقیت‌هایی پیش آمد که مردم همه دیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا