دانشگاههای سراسر کشور هفته آینده تعطیل است

به گزارش ریال نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت پس از اتمام جلسه کمیته ملی کرونا گفت: به جای قرنطینه شهرها، محدودیت عبور و مرور افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا اعمال می‌شود و در ورودی شهرها که پر تردد است، اکیپ‌های وزارت بهداشت مستقر می‌شوند و درجه حرارت بدن را با تب سنج‌های دیجیتال می‌سنجند و افراد مشکوک متوقف می‌شوند.

وی ادامه داد: از همه مردم می‌خواهم که برای مسافرت حرکت نکنند. وقتی چند روز محدودیت و منع رفتن به مدرسه اعمال می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.

وزیر بهداشت درباره تعطیلی مدارس گفت: درباره تعطیلی مدارس قرار شد مناطقی که موارد مثبت در آنجا شناسایی شده، جمعه شب تصمیم گیری شود تا در دوره سه روزه مدارس تعطیل شود و اگر نیاز به تمدید باشد، اعمال خواهد شد. فهرست مناطقی که آلوده تشخیص داده شده و منع رفتن به مدارس جمعه اعلام خواهد شد.

نمکی درباره اخرین وضعیت تعطیلی دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: دانشجویان یک هفته نزد خانواده‌های خود رفتند و برای ما دشوار است که ابتلا یا عدم ابتلا تشخیص داده شود. در نتیجه ستاد تصمیم گرفت که دانشگاه‌ها یک هفته دیگر تعطیل باشد.

وی گفت: البته همه این موارد باید به تایید رییس جمهوری برسد. دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود؛ به شرطی که اساتید به محل کار بروند و دروس مربوطه را به شکلی به دانشجویان ارائه بدهند تا شبهه نقل و انتقال ویروس به خوابگاه‌ها و کلاس‌ها وجود نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه کمیته‌هایی برای مسئولیت‌های مختلف مشخص شد و روسای اصلی این کمیته‌ها مشخص و اهداف آنها تعیین شد. نمونه‌ای از این ستاد در استان‌ها با عنوان ستاد استانی مبارزه با کرونا تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه توضیح داد: برای اماکن زیارتی نیز محدودیت ورود به حرم ایجاد می‌شود و افراد فقط می‌توانند از داخل صحن زیارت کنند. فعلا محدودیت ورود به حرم وجود خواهد داشت به این شرط که افراد هنگام ورود به صحن از مایع دست‌شویی و ضد عفونی دست‌ها استفاده کرده و بی وقفه عبور کرده و تجمع نکنند و رد شوند.

نمکی گفت: نماز جمعه نیز به مدت یک دوره در شهرهایی که آلوده تشخیص داده شده برگزار نخواهد شد. همه این موارد تصمیم‌های مقطعی است.

نمکی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ گفت: از امروز در کل کشور این سامانه راه اندازی شد. این سامانه در پاسخگویی بسیار پرشتاب است. قبلا مردم سوالات خود را با سامانه ۱۹۰ مطرح می‌کردند. این سامانه با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی شده است.

وزیر بهداشت درخصوص روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در کشور نیز گفت: در این زمینه خوشبختانه خبرهای خوبی به دست می‌آید و تعداد افراد رو به بهبودی افزایش یافته است و امروز تعداد قابل توجهی از بیمارستان‌ها ترخیص شده و حدود ۳۰ نفر هم در قم ترخیص شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا