اقدامات اسنپ برای افراد دارای معلولیت
ریال نیوز : اسنپ همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت از اقدامات خود در این حوزه گزارش میدهد.
به گزارش ریال نیوز ، اسنپ از سالهای ابتدایی فعالیت خود تاکنون با شعار «راحتی برای همه» تلاش کرده است در راستای بهبود کیفیت خدمات برای تمام اقشار جامعه، از جمله افراد دارای معلولیت، قدم بردارد. اقدامات این پلتفرم در حوزه افراد دارای معلولیت را میتوان در سه دسته طبقهبندی کرد؛ دسترسپذیری اپلیکیشن برای افراد دارای معلولیت، معافیت از پرداخت کمیسیون ویژه کاربران راننده دارای معلولیت و طرحهای نیکوکاری (نیکوکاری کلاب و حمایت اجتماعی) ویژه افراد دارای معلولیت. اسنپ همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت گزارش داده است که در حال حاضر ۸۹ هزار و ۷۶۷ کاربر راننده و مسافر دارای معلولیت نوع معلولیت خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کردهاند و از قابلیتهای دسترسپذیری استفاده میکنند. به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، نگاهی به فعالیتهای یک سال گذشته اسنپ در راستای حمایت از این افراد داشتهایم.
قابلیت «دسترسپذیری» از دهم آبان ۱۴۰۱ در اسنپ از طریق تیم طراحی محصول با همکاری و مشورت افراد دارای معلولیت شکل گرفته است و این مجموعه همچنان به سمت بهبود خدمات قدم برمیدارد. قابلیت «دسترسپذیری» برای سه گروه ناشنوا/کمشنوا، نابینا/کمبینا و افراد دارای معلولیت حرکتی امکاناتی را به منظور دسترسی راحتتر در بخش سرویس خودرو در نظر گرفته است.
کاربران دارای معلولیت، برای داشتن تجربه کاربری بهتر در استفاده از اپلیکیشن اسنپ، میتوانند به بخش «اطلاعات کاربر» در منوی اپ بروند و در بخش دسترسپذیری (پایین صفحه) اطلاعات مربوط به نوع معلولیت خود را ثبت کنند. این اطلاعات در اپلیکیشن اسنپ ذخیره و در هر سفر به کاربر طرف مقابل ارائه میشود تا او نیز با آگاهی و دریافت آموزشهای لازم همراه این سفر باشد. از آبان ۱۴۰۱ تا کنون، ۱۵ هزار و ۶۴۷ کاربر راننده و ۷۴ هزار و ۱۲۰ کاربر مسافر نوع معلولیت خود را در اسنپ ثبت کردهاند.
با فعال شدن گزینه «ناشنوا/کمشنوا هستم» در حساب کاربری مسافر یا راننده از ابتدای طرح تا کنون ۱۷ هزار و ۸۶۶ کاربر راننده و مسافر ناشنوایی/کمشنوایی خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کردهاند. با انتخاب گزینه «ناشنوا/کمشنوا هستم» در حساب کاربری مسافر یا راننده امکان تماس صوتی با این کاربران غیرفعال و از طریق پیامک به کاربر مقابل اطلاع داده میشود که مسافر یا راننده امکان پاسخگویی به تماس صوتی را ندارد و باید از طریق پیام متنی داخل اپ با او ارتباط برقرار کرد.
همچنین کاربران مسافر نابینا یا کمبینا بعد از دریافت یا بهروزرسانی اپلیکیشن اسنپ میتوانند با استفاده از اپلیکیشنهای واسط صفحهخوان درخواست سفر خود را ثبت کنند. از ابتدای طرح تا کنون، هشت هزار و ۲۴۶ کاربر مسافر نوع معلولیت نابینایی/کمبینایی خود را در اسنپ ثبت کردهاند.
اسنپ؛ دسترسپذیر برای کاربران مسافر و راننده دارای معلولیت حرکتی
اگر کاربر مسافر در صفحه مشخصات کاربری خود گزینه «از ویلچر استفاده میکنم» یا «از عصا استفاده میکنم» را فعال کرده باشد، درخواست سفر او با نشان ویلچر یا عصا به کاربر راننده نمایش داده میشود. با استفاده از این قابلیت کاربر راننده از وضعیت کاربر مسافر خود مطلع میشود و آموزشهای لازم را برای نحوه برقراری ارتباط دریافت میکند.
در حال حاضر تمامی کاربران مسافر از طریق نسخه اندروید و وباپ میتوانند از منوی صفحه اصلی سوپراپ وارد حساب کاربری خود شوند و در قسمت پایین صفحه (بخش دسترسپذیری) نوع معلولیتشان را مشخص کنند. قابلیت دسترسپذیری در فاز بعدی برای کاربران نسخه iOS فعال میشود.
اگر کاربر راننده نیز در صفحه مشخصات کاربری خود گزینه «معلولیت حرکتی دارم» را فعال کرده باشد، بعد از قبول شدن درخواست سفر، پلاک ماشین همراه با ویلچر در کارت سفر به کاربر مسافر نمایش داده میشود. از ابتدای طرح تا کنون، ۱۱ هزار و ۷۸۱ کاربر راننده و ۲۲ هزار و ۳۸۷ کاربر مسافر معلولیت حرکتی خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کردهاند.
معافیت از پرداخت کمیسیون ویژه کاربران راننده دارای معلولیت
اسنپ از سالهای ابتدایی فعالیت خود طرح معافیت از پرداخت کمیسیون را برای افراد دارای معلولیت و جانبازان کشور در نظر گرفته است. در این طرح، کاربران راننده دارای کارت معلولیت از سازمان بهزیستی کشور که مدارک خود را به اسنپ ارائه دادهاند از پرداخت کمیسیون معاف هستند. افراد دارای معلولیت در هر زمان میتوانند با ارائه کارت بهزیستی خود از این معافیت بهرهمند شوند.
لینک ویدئو