برگزاری دومین جشنواره شعر”علی، غدیر، مباهله 

ریال نیوز : دومین جشنواره شعر مباهله با عنوان ” علی، غدیر، مباهله با همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و با همکاری مرکز فعالیت های دینی، ستاد طرح شهید آرمان، انجمن ادبی شبنم، ستاد مباهله،  شهرداری منطقه 20 و حسینیه زنجیرداران حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، در این جشنواره که با حضور اساتید شعر ولایی و آیینی همزمان با ایام سالروز «مباهله» برگزار شد، شاعران  در خصوص نقش خانواده در تربیت دینی؛ نقش اهل بیت علیهم السلام در جریان مباهله؛مباهـله و تربیـت خانـوادگی؛ تأثیـر حضور اهل بیت علیهم السلام بر عالمان مسیحی حاضر در مباهله و همچنین شخصیت حضرت امیر علیه السلام با توجه به آیه مباهله در قالب های مختلف کلاسیک، شعر نو و سپید به ارایه اشعار خود پرداختند.

در حاشیه این مراسم دکتر سید محمد ناظم رضوی، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان مطلب که مباهله یکی از معیارهای اثبات حقانیت اهل بیت (ع) است، گفت: مهمترین درس مباهله ترسیم راه رسالت و ادامه آن با این موقعیت و جایگاه و افراد جمع شدن در آن است و این موقعیت یعنی تعیین ادامه راه دین با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به این‌که اهمیت واقعه تاریخی مباهله  کمتر از واقعه غدیر نیست، گفت: مباهله  مظهر اطمینان، اقتدار ایمانی، تکیه بر حقانیت و آن چیزی است که همیشه به آن احتیاج داریم.

وی تصریح کرد: مباهله و غدیر دو واقعه مهم تاریخ اسلام هر دو در ماه ذی الحجه رخ داده اند اما متأسفانه به مباهله آنگونه که انتظار می‌رود توجه نشده در صورتی که این واقع به اندازه ای عظیم  است که باید در تمام عرصه ها به ویژه مجامع جهانی گرامی داشته شود.

بنابراین گزارش، طبق گفته دبیرخانه جشنواره اشعار منتخب در یک مجموعه گردآوری و به چاپ  خواهد رسید. 

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان با ارایه تندیس مباهله و لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است در پایان حاضرین مهمان سفره كريمانه اهل بيت (ع) پذیرایی شدند.

گزارش : علیرضا نیاکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا