خبرهای خوش معاون وزیر صمت برای صنایع
ریال نیوز : معاون وزیر صمت از تحقق اتفاقات خوب ارزی و ریالی برای صنایع کشور در روزهای آینده خبر داد.
به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی برادران در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی گفت : استان مرکزی باید فرآیند رشد کیفی و کمی خود را در حوزه نمایشگاه دنبال کند چرا که نمایشگاه این استان به لحاظ قطب صنعت بودنش، اهمیت بالایی دارد و جامعه این استان جامعهای صنعتگر محسوب میشود.
وی افزود: عزم وزارت صمت، پیشبرد اهداف صنعتی و امیدبخشی به تولید داخلی است و در کنار رشد تولید به عمق تولید توجه میشود. در کنار تلاش جهت افزایش سهم بازار تولیدات داخلی در کشور و کشورهای همسایه به دنبال افزایش عمق تولید داخلی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه تلاش میشود که محصولات از حیث استفاده از محصولات داخلی، عمق ساخت داخلی بیشتری داشته باشند، گفت: ۲۲ صنعت کشور رصد و متناسب با هر صنعت، مواد اولیه مورد نیاز محاسبه شده است و با رصد عمق تولید، برنامه داخلی سازی دنبال میشود.
برادران تصریح کرد: انتظار میرود که سایر دستگاهها و وزارتخانهها که از منابع دولتی، پروژهها را دنبال میکنند به مجموعههای داخلی توجه داشته باشند، اینکه برخی از وزارتخانهها همچنان با رویه قبل پیش میروند و به جامعه صنعتی کشور اعتماد نمیکنند با رویکرد و شعار سال جاری مغایر است چرا که به تولید و صنعت کشور خسارت میزند.
وی بیان کرد: ظرف هفته آینده در حوزه منابع ارزی و ریالی و تحویل آن به تولید و صنعت اتفاقات خوبی رقم میخورد و برای متمایز شدن کارنامه صنعت کشور در سال جاری با سالهای گذشته تلاش میکنیم. امیدواریم هر ساله این نمایشگاه رشد کمی و کیفی بیشتر یابد و عمق تولید بیشتر شود.
گفتنی است ؛ در این آیین مدیر کل صمت استان مرکزی نیز با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی، در استان صنعتساز، اظهار کرد: امروز در جادههای کشور شاهد حرکت یکی از بزرگترین سازههای ساخت یکی از صنایع استان هستیم که اراک را تا کرمان برای هشت ماه طی میکند، اما ای کاش در این پروژه، صنعت دست اول بودیم نه صنعت و پیمانکار دست دوم.
علی جودکی با اشاره به ۱۰ هزار مترمربع فضای مسقف و ۵ هزار مترمربع فضای باز این نمایشگاه و حضور ۱۱۰ شرکت استان به نمایندگی از سه هزار واحد صنعتی در این نمایشگاه، گفت: این حضور تنها بخش کوچکی از توانمندی صنعتی استان مرکزی است و امیدواریم با استفاده از توان و ظرفیت صنایع، مارکتینگ خوب برای رقابت در بازار جهانی شکل بگیرد و از طرفی جهاد رسانه ای در این راستا صورت گیرد.