شش معدن استان قزوین احیا شد

ریال نیوز : مدیرکل صمت قزوین گفت: ۶ معدن استان در سال جاری با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مصوبات شورای معادن احیا و به چرخه بهره برداری بازگشت.

به گزارش ریال نیوز ، محسن رستمی، مدیر کل صمت و دبیر شورای معادن استان روز شنبه در هجدهمین نشست شورای معادن استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ۱۳ معدن احیا و به چرخه فعالیت برگشته بود.

وی با بیان اینکه ۲۸۱ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت اکتشاف و بهره برداری معادن در استان قزوین ۱۵ میلیون تن در سال است که انواع مواد معدنی مهم از جمله مس (۱۲ معدن) سرب و روی (۹ معدن) و آهن (هفت معدن) را به خود اختصاص داده است.
رستمی
واحدهای فرآوری معدنی در استان ۵۰۰ شرکت است که از این تعداد ۱۵۴ واحد در زمینه کاشی و سرامیک ،شیشه و صنایع وابسته، پودرهای شوینده و شیشه خودرو به خود اختصاص داده است.

این مسوول در خصوص اشتغال در حوزه معادن نیز خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد مشاغل استان نزدیک به ۳۰ هزار نفر درون واحدهای معدنی بوده و ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالا است.

گفتنی است، شورای معادن به استناد ماده ۱۲ قانون معادن در کشور تشکیل شده و بر اساس ماده ۴۳ همین قانون این شورا در استان‌ها نیز با ۱۵ عضو برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا