صیانت از مشتریان شبکه بانکی اولویت نظارتی بانک مرکزی است

ریال نیوز : مدیرکل امور دادستانی و صیانت از مشتریان با اشاره به اهمیت موضوع صیانت از مشتریان در بانک مرکزی و شبکه بانکی گفت: با تحول نهادی و قانونی در بانک مرکزی، صیانت از مشتریان شبکه بانکی به یک اولویت نظارتی تبدیل شده است. صیانت از مشتریان بانکی با بازگرداندن اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی ادامه فعالیت شبکه بانکی را تسهیل می کند و اثربخشی سیاست های پولی، اعتباری و ارزی را افزایش می دهد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میرعمادی در نشست تحلیلی «صیانت از حقوق مشتریان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، چالش‌ها و راهکارها» که با حضور صاحبنظران اقتصادی و کارشناسان ارشد پولی و بانکی برگزار شد, تصریح کرد: رویکرد جدید بانک مرکزی در حوزه حفاظت از منافع مشتریان شبکه بانکی از رویکرد منفعلانه به رویکرد فعالانه تغییر کرده است و با تصویب قانون جدید بانک مرکزی و ایجاد ساختار‌های جدید،رویکرد نظارتی کشور در این حوزه از یک نگاه پسینی به یک نگاه پیشگیرانه تبدیل شده است. موضوع صیانت اگرچه سال‌ها در دستور کار نظام بانکی بوده، اما به‌صورت منسجم و ساختارمند دنبال نمی‌شد و اکنون با تحول نهادی و قانونی در بانک مرکزی، به یک اولویت نظارتی تبدیل شده است.

میرعمادی گفت: پیش از این، در حوزه صیانت از مشتریان بانکی اداره رسیدگی به شکایات در بانک مرکزی بیشتر نقش واکنشی داشت، اما اکنون با ایجاد اداره صیانت از مشتریان، هدف این است که سازکار‌ها در بانک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شود که رضایتمندی افزایش یابد و اساساً از شکل‌گیری شکایات جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =

پربازدیدترین ها