” واژگان عکاسی ” کتاب شد

ریال نیوز : کتاب واژگان عکاسی به قلم محمود معصومی منتشر شد.

به گزارش ریال نیوز ، محمود معصومی، عکاس و فیلمساز متولد 1363 در شیراز است. وی که هم اکنون مدیر گروه دانشگاه هنر شیراز در رشته عکاسی و عضو شورای علمی و پژوهشی این دانشگاه می‌باشد اقدام به تالیف کتاب واژگان عکاسی کرده است .

کتاب واژگان عکاسی در قطع پالتویی می باشد و در مرداد ماه ۱۴۰۳ با همکاری نشر سیه به چاپ رسیده است که در این کتاب به صورت تخصصی به واژگان عکاسی پرداخته شده است . در کتاب واژگان عکاسی اصطلاحات فارسی به انگلیسی و بالعکس در هفت بخش تدوین شده است که شامل موضوعات اصطلاحات نور و نورپردازی ، اصطلاحات رنگی ، برسی اجزای داخلی و خارجی دوربین ، اصطلاحات لنز ها ، اصطلاحات منوی دوربین های کنون نیکون و سونی ، اصطلاحات سبک ها ژانر ها و تکنیک ها و در آخر اصطلاحات کادر بندی و ترکیب بندی است.

نویسنده کتاب هدف و انگیزه خود از تألیف این کتاب را آشنایی و به کارگیری اصطلاحات عکاسی توسط عکاسان و دانشجویان عکاسی ذکر کرد و عنوان کرد این کتاب کمک به یادگیری سریع تر عکاسی دارد زیرا در آن منوی دوربین های عکاسی به صورت کامل برسی شده است و مباحث لنزها و تکنیک ها و … در آن ذکر شده است .

معصومی مدت زمان تالیف این کتاب را بازه زمانی حدود نه ماه ذکر کرد .
وی همچنین ، کتاب واژگان عکاسی را لغت نامه مناسبی برای یادگیری در همه سطوح نظیر هنرستان ، دانشگاه و عکاسان آزاد معرفی کرد .

محمود معصومی قبل از این کتاب ، آثاری نظیر نقد و نشانه شناسی در هنر ،مبانی و اصول نورونو پردازی و شبح پوچ نیز تألیف کرده بود . از این نویسنده یک ترجمه نیز در کارنامه وی قرار دارد که نمایشنامه بازی می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا