چگونه تبلیغاتی چاپی می‌تواند شرایط مالی کسب و کار شما را تغییر دهد؟

در شرایط فعلی اقتصاد کشور تبلیغات چاپی چه نقشی در بهبود شرایط مالی شرکت دارند؟ چرا باید تبلیغات چاپی را مدر نظر قرار داد؟

چاپ یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تبلیغات و برندسازی است که اگر هوشمندانه مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند سرنوشت برند شما را تغییر دهد. بسیاری از کسب‌وکارها با طراحی یک پوستر خلاقانه که همه‌گیر شده، به شهرت رسیده‌اند و توانسته‌اند برند خود را در ذهن مشتریان بازار هدف ثبت کنند.

برندهای حرفه‌ای از برگه‌های چاپی برای تمام بخش‌های کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند تا از راهی که می‌توانند برند خود را به مشتری‌ها نشان دهند. آن‌ها حتی در چاپ فاکتور هم اصول طراحی و برندسازی را رعایت می‌کنند تا وجهه حرفه‌ای کسب‌وکارشان را به مشتریان نشان دهند. در این گزارش درباره برگه‌های چاپی صحبت می‌کنیم که می‌توانند سرنوشت برند شما را تغییر دهند!

چاپ فاکتور

دکوراسیون محل کارتان را با چاپ مش، استند و پوستر طراحی کنید

در حال حاضر اکثر فضاهای کاری با روش‌های موقت مثل شیشه‌ سکوریت پارتیشن‌بندی می‌شوند. اگر این پارتیشن‌ها طراحی متناسب با هویت برند شما داشته باشند، در ذهن مشتری ماندگار می‌شوند. با استفاده از چاپ مش یا بنر و پوستر می‌توانید با کم‌ترین هزینه، از عناصر برند خود در دکوراسیون محل کارتان استفاده کنید. این روش برای مکان‌هایی که اجاره‌ای هستند و احتمالا بعد از مدتی از آن‌ها نقل مکان می‌کنید نیز کاربرد دارند.

چاپ مش، پوستر یا بنر حتی برای ویترین و قسمت‌های بیرونی فروشگاه نیز مناسب هستند. اگر برای شیشه‌های بیرونی از مش استفاده کنید، هم از ورود نور آفتاب به داخل مغازه پیشگیری می‌کنید و هم می‌توانید توجه مشتری‌ها را جلب کنید. مش‌ها بخشی از نور آفتاب را از خود عبور می‌دهند تا فضای داخل تاریک نشود، اما از عبور کامل نور پیشگیری می‌کنند، در نتیجه از آسیب رسیدن به محصولات داخل ویترین یا گرم شدن محیط داخل پیشگیری می‌کنند.

طراحی دکوراسیون با ابزارهای چاپی در موقعیت‌های دیگر هم کاربرد دارد. به‌عنوان مثال بسیاری از کسب‌وکارهایی که در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند یا اسپانسر یک رویداد می‌شوند، با استفاده از استندها، پوسترها و سایر ابزارهای چاپی دکوراسیون مورد نظرشان را طراحی می‌کنند. این دکوراسیون موقت هم هزینه مناسبی دارد و هم امکان اجرای طرح‌های مختلف با استفاده از آن‌ها وجود دارد.

چاپ مش

حتی از کوچک‌ترین ابزارها هم برای معرفی برند استفاده کنید

هر برگه‌ای که در کسب‌وکار شما وجود دارد، می‌تواند ابزاری برای برندسازی باشد. با طراحی حرفه‌ای و چاپ ست اداری، گام مهمی در برندسازی خود برمی‌دارید. چاپ پاکت، سربرگ، کارت ویزیت و سایر اقلام ست اداری، اعتبار شما را به مشتری‌ها نشان می‌دهند و اعتماد آن‌ها را جلب می‌کند.

همچنین اگر فاکتورها، قراردادها و حتی یادداشت‌های اعضای سازمان شما روی برگه‌هایی با سربرگ سازمان خودتان نوشته شوند، تأثیر بسزایی روی دیدگاه خواننده‌ها نسبت به برند شما می‌گذارند. توجه به این جزئیات می‌تواند وجه تمایز شما با سایر برندها باشد.

بسته‌بندی محصولات هم محافظ هستند و هم ابزار برندسازی

گاهی اوقات مشتری‌ها به محصولی نیاز ندارند و فقط بخاطر اینکه از بسته‌بندی آن خوششان آمده، خرید می‌کنند! پس اگر بسته‌بندی محصولات را به شیوه‌ای اصولی، ماهرانه و خلاقانه انجام دهید، می‌توانید سرنوشت جدیدی برای برند خود رقم بزنید! البته دقت داشته باشید که بسته‌بندی باید متناسب با محصول باشد. خلاقیت بیش از اندازه‌ای که بسته‌بندی را از چارچوب‌های برند شما خارج می‌کند، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

یکی از ابزارهای چاپی بسیار کاربردی در بسته‌بندی محصولات که بسیاری از کسب‌وکارها آن را نادیده می‌گیرند، لیبل است. چاپ لیبل در انواع مختلف شیشه‌ای، متالایز و پی‌وی‌سی انجام می‌شود. لیبل‌ها هم برای محکم کردن بسته‌بندی مناسب هستند و هم در برندسازی کاربرد دارند. این ابزارها برای اجرای ایده‌های ساده و خلاقانه در بسته‌بندی مناسبند. بعضی از کسب‌وکارها از جعبه‌های ساده برای محصولاتشان استفاده می‌کنند و روی آن لیبل‌های لوکس می‌چسبانند. این ایده ساده می‌تواند بسته‌بندی لوکسی برای محصولات ایجاد کند.

اگر می‌خواهید یک گام فراتر بگذارید، به محتویات داخل بسته‌بندی هم فکر کنید. مطمئن شوید محصول داخل جعبه تکان نمی‌خورد و آسیب نمی‌بیند. می‌توانید لوازم جانبی محصول را نیز در بسته‌بندی قرار دهید. از طرف دیگر می‌توانید ابزارهای چاپی مانند بروشور یا کاتالوگ را داخل بسته‌ها قرار دهید. معمولا مشتری‌ها وقتی محصولی را خریداری می‌کنند، محتویات بسته را کامل مورد بررسی قرار می‌دهند.

پوستر و بنر تبلیغاتی توجه آنی مخاطبان را جلب می‌کنند

ابزارهای چاپی برای تبلیغات هم کاربرد گسترده‌ای دارند. پوسترها و بنرها جزو کاربردی‌ترین محصولات چاپی هستند که در کمپین‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برندهای بزرگ معمولا در رویدادها و مناسبت‌های مختلف پوستر چاپ می‌کنند و در مقابل دید مخاطبانشان قرار می‌دهند. بعضی از برندها نیز با طراحی پوسترهای خلاقانه مطرح می‌شوند و برای همیشه نام خود را در ذهن مخاطبان ثبت می‌کنند. به‌عنوان مثال مک دونالد یکی از برندهایی است که با پوسترهای خلاقانه شناخته می‌شود. مک دونالد هم پوسترهای مناسبتی چاپ می‌کند، هم پوسترهایی که به رقابت در بازار می‌پردازد و هم پوسترهایی که تبلیغات ارائه می‌دهد.

چاپ پاکت اختصاصی

چطور با برگه‌های چاپی سرنوشت برند خود را عوض کنیم؟

همه برندها موفق نمی‌شوند با ابزارهای چاپی، تغییرات بزرگی رقم بزنند. تنها کسب‌وکارهایی می‌توانند با برگه‌های چاپی سرنوشت برند خود را عوض کنند که در پس هر ابزاری، ایده‌پردازی حرفه‌ای داشته باشند، کار طراحی و اجرای ایده‌ها را به ماهرترین گرافیست‌ها بسپارند و در نهایت طرح را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و در چاپخانه‌های معتبر چاپ کنند.

گروه چاپ و تبلیغات فرتاک به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. این مجموعه خدمات ایده‌پردازی، طراحی و چاپ تبلیغات را به شما ارائه می‌دهند. فرتاک با حرفه‌ای‌ترین طراح‌های گرافیک ایران همکاری می‌کند و به چاپخانه اختصاصی برای چاپ پوستر، بنر و سایر ابزارهای تبلیغاتی مجهز است. برای بررسی نمونه کارهای فرتاک و دریافت اطلاعات بیشتر درباره فرتاک به سایت مجموعه مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا