چگونه جوش های زیر پوست را کنترل کنیم

چگونه جوش های زیر پوست را کنترل کنیم جوش های ایجاد شده در زیر پوست در درجه اول کیست های آکنه التهابی هستند

چگونه جوش های زیر پوست را کنترل کنیم

مقدمه

آیا از آکنه های دردناک در نواحی خاصی از صورت خود خسته و خسته شده اید؟ اگر بله، پس شما از جوش های زیر پوستی رنج می برید. هنگامی که آنها در داخل پوست ایجاد می شوند، دردناک، خارش و چالش برانگیزتر می شوند و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

این جوش‌های سخت زیر پوستی نیاز به تغییر فوری در روال مراقبت از پوست دارند تا هم از ایجاد جای زخم و هم از ایجاد دوباره چنین جوش‌هایی در داخل پوست جلوگیری شود.

با این حال، درک و پیروی از استراتژی برای جلوگیری از چنین جوش هایی در زیر پوست ضروری است. در این مقاله، انواع مختلفی از آکنه‌هایی که ممکن است در زیر پوست ایجاد شوند و نحوه درمان آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم، همچنین نکات و ترفندهای مراقبت از پوست را برای جلوگیری از جوش‌ها به اشتراک می‌گذاریم.

جوش های زیر پوست چیست؟

جوش های ایجاد شده در زیر پوست در درجه اول کیست های آکنه التهابی هستند. آنها شبیه توده های سخت زیر پوست هستند که پر از چرک و دردناک هستند. گاهی خلاص شدن از شر این جوش های کور چالش برانگیز می شود و به متخصص پوست نیاز است.

چربی بیش از حد و سلول های مرده پوست منافذ پوست را مسدود می کند و باعث ایجاد جوش های سفت زیر پوست می شود که معمولاً در پشت، گردن، باسن، سینه و شانه ها ایجاد می شود. زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها وارد منافذ پوست شده و به دلیل چربی روی سلول های پوست به دام می افتند.

انواع جوش های زیر پوستی

آکنه به اشکال مختلفی وجود دارد، از لکه های جزئی گرفته تا کیست های قابل توجه. عمدتاً دو نوع است: غیر التهابی و التهابی. آکنه های غیرالتهابی شامل جوش های سرسفید و سرسیاه می شوند که کمترین اشکال آکنه هستند که باعث ناراحتی نمی شوند.

جوش‌های سرسفید برآمدگی‌هایی هستند که باعث ایجاد اسکار نمی‌شوند و ممکن است پوست اطراف سر سفید سفت یا چروکیده به نظر برسد. از سوی دیگر، جوش های سرسیاه به سادگی جوش های سرسفیدی هستند که باز و گشاد شده اند.

آکنه التهابی شکل شدیدتری از آکنه است که باعث ایجاد لکه های ملتهب در سراسر صورت، سینه و پشت می شود. این نوع آکنه می تواند منجر به عوارضی مانند جای زخم و حفره شود و می تواند از برجستگی های جزئی تا کیست های بزرگ که نیاز به مراقبت فوری جراحی دارد، متفاوت باشد.

آکنه ها

این آکنه های التهابی پاپول، پوسچول، گره، کیست، آکنه ندولوسیستیک و آکنه کنگلوباتا نامیده می شوند. آنها باعث تحریک قابل توجهی می شوند.

پاپول ها جامد، حساس هستند و با پوست ملتهب اطراف خود برجسته می شوند. در همین حال، پوسچول ها برآمدگی های بزرگتر و حساس با مرکز دایره ای مشخص پر از چرک سفید یا زرد هستند.

از سوی دیگر، ندول ها توده های سخت و عفونی هستند که در عمق پوست و بدون سر قابل مشاهده قرار گرفته اند که می توانند عوارضی مانند لکه های تیره یا زخم ایجاد کنند. کیست ها از نظر اندازه بزرگ و دردناک هستند و توده های قرمز یا سفید در عمق پوست وجود دارند.

اینها پر از چرک هستند و معمولاً در لمس نرم هستند، اما می توانند تا حدی شدید شوند که نیاز به برداشتن جراحی داشته باشد. آکنه ندولوسیستیک و آکنه کنگلوباتا آکنه‌های شدیدی هستند که پس از اتصال ندول‌های متعدد زیر پوست و تشکیل خوشه‌های ندول دردناک ایجاد می‌شوند.

این ورود باعث عفونت می شود و منجر به تورم در لایه میانی پوست می شود. از دیگر دلایل جوش های کور می توان به تغییرات هورمونی در نوجوانی، سابقه خانوادگی، یائسگی و استرس اشاره کرد.

چرا جوش های زیر پوستی سفت هستند؟

جوش های زیر پوست زمانی ایجاد می شوند که سلول های مرده پوست، سبوم و باکتری ها وارد سطح پوست می شوند. به دلیل وجود چرک درون آنها، ممکن است به صورت برجستگی های برجسته روی سطح پوست یا زیر آن ظاهر شوند.

چگونه از شر جوش های زیر پوست خلاص شویم؟

جوش های زیر پوست به صورت برآمدگی ظاهر می شوند و اغلب دردناک هستند. هنگام درمان جوش های زیر پوستی، تماس با متخصص پوست ضروری است. این روش ها شامل برداشتن جراحی یا تخلیه زیر نظر متخصص پوست است که در آن آکنه با خیال راحت از بین می رود. این امر خطر ایجاد زخم و عفونت شدید را کاهش می دهد.

به غیر از این، تزریق استروئید، داروهای موضعی و درمان ایزوترتینوئین اغلب برای آکنه توصیه می شود.

جلوگیری از جوش داخل پوست

 برای جلوگیری از جوش های زیر پوستی باید روتین پوستی داشته باشی مثلا صورت باید صبح. و عصر با شستشوی ملایم صورت. شسته شود. درمان جوش های کور اغلب خسته کننده بوده است زیرا. خطر ایجاد جای زخم وجود دارد. از این رو، بهتر. است به جای انتخاب محصولات. تصادفی بدون نسخه آکنه. یا درمان های خانگی، شستشوی صورت پاک کننده. و آرام کننده آکنه را با فرمول آزمایش شده. درماتولوژیک برای. درمان جوش های کور انتخاب کنید.

این یک ژل شستشوی صورت 100% بدون صابون. برای انواع پوست های مستعد. آکنه است. جوش های زیر پوست نیاز به درمان. دارند که ناخالصی ها را از بین ببرد. و پوست را آرام کند .و در عین حال چربی اضافی و تولید. سبوم را کاهش دهد. این باعث می شود پوست تمیز. و پاک از جوش های موجود. باشد و از ایجاد جوش های بیشتر جلوگیری می کند.

مراقبت پس از شستشو برای کاهش احتمال بروز جوش های جدید بسیار مهم است. کرم مرطوب کننده و سرم نیاسینامید مراقبت و شفابخش آکنه با درخت چای و سیکا به بهترین وجه پوست ملتهب را تسکین می دهد و باعث بهبودی سریع می شود. این مرطوب‌کننده کرم  و سرم به درمان و پیشگیری از جوش‌های آینده کمک می‌کند، در حالی که به آرامی رطوبت را آبرسانی می‌کند و رطوبت را حفظ می‌کند و پوست را سالم و شاد نگه می‌دارد.

ایجاد جوش ها یا استفاده از لایه بردارهای خشن پس از جوش می تواند التهاب پوست را افزایش دهد. اصلاح کننده لکه های آکنه شبانه یک درمان سریع الاثر است که به سرعت پوست را شفاف می کند و جوش های موجود، جوش های سر سیاه و سر سفید را کوچک می کند. ارزیابی مناسب کلیه لوازم آرایشی و مراقبت از پوست باید قبل از استفاده انجام شود. جدای از همه اینها، استرس عامل اصلی دیگری است که باعث افزایش آکنه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا