نامه همسر تاج زاده به اژه‌ای

ریال نیوز : همسر مصطفی تاج زاده در نامه ای به محسنی اژه‌ای به برشمردن آنچه از نظر خود تخلفات نهاد امنیتی بازداشت کننده تاجزاده می‌ خواند پرداخت و رسیدگی به آن از سوی رییس قوه قضاییه را خواستار شد .

به گزارش ریال نیوز ، در این نامه فخر السادات محتشمی پور ابتدا به دو نامه قبلی خود محسنی اژه‌ای و مواردی که در آن نامه‌ها به عنوان تخلف دربازداشت تاج‌زاده یاد کرده بود، پرداخت.

انتقادات مطرح شده نحوه خلاف قانون بازداشت، عدم برخورداری از حقوق قانونی مثل دسترسی به وکیل (تا قبل از ابلاغ حکم بدوی)، نگهداری نزد ضابط بعد از پایان تحقیقات مقدماتی ورسیدگی به پرونده در دادگاه و عدم تبدیل قرار، نگهداری در انفرادی و عدم انتقال به بند عمومی،‌ عدم برخورداری از ملاقات منظم هفتگی، عدم برخورداری از تلفن روزانه، بی اطلاع ماندن خانواده از وضعیت سلامت تاج‌زاده علیرغم‌مخاطرات جدی هشدار داده شده توسط پزشکان و عدم آزادی تا زمان ابلاغ حکم قطعی از موادی بود که همسر تاج زاده در نامه خود از آنها به عنوان تخلف از نگاه خود یاد کرد.

همچنین محتشمی پور در این نامه با اشاره به نامه انجمن اسلامی جامعه پزشکی و طرح احتمال مخاطرات جدی قلبی و عروقی برای همسرش در این نامه از سوی انجمن آورده است: با توجه به فشارخون بالا که در تاریخ ۲۴ مردادماه، یعنی پس از  ۳۷ روز بازداشت انفرادی ایشان نسبت به روند غیرقانونی بازداشتش، به دست شما رسید ونیز به  گواهی پزشک‌ متخصص قلب همسرم نسبت به ضرورت معاینات لازم در اسرع وقت با توجه به مشکلات حادث شده که توسط اینجانب روز سه شنبه مورخ ۱ شهریور به دادیار ناظر محترم مستقر در زندان اوین داده شد در زمان مناسب توجه نشان داده نشد و ایشان با تاخیر وتعلل ضابطین در انتقال به مرکز درمانی و بیمارستان تخصصی قلب مواجه شد. به طوریکه پس از انجام اقدامات تشخیصی در بیمارستان بقیة الله انجام آنژیوگرافی به صورت اورژانسی توصیه و سرانجام‌ پس از دوماه بازداشت غیرقانونی انتقال به مرکز قلب تهران در تاریخ ۱۷ شهریور انجام و دو روز بعد در شریان اصلی قلب که به گفته پزشکان دچار گرفتگی خطرناکی شده بود، استنت گذاشته شد. اما باز هم علیرغم هشدارهای جدی پزشکی ضابطین به شکل ناجوانمردانه ای بیمار ما را که نیاز به مراقبت در محیطی بهداشتی و بدون استرس داشت، به سرعت به زندان سپاه منتقل کردند.

محتشمی پور در ادامه نامه خود خطاب به رئیس قوه قضائیه افزوده است: از آنجا که مسئولیت جان همسر عزیزم با سپاه ودستگاه قضایی است و با توجه به بی توجهی های مکرر و ‌عامدانه آن نهاد امنیتی از شما به عنوان عالیترین مقام قضایی درخواست دارم جهت رفع نگرانی های خانواده رأسا نسبت به بررسی محل و وضعیت نگهداری آقای تاجزاده، که پس از تشکیل دادگاه و ابلاغ حکم باید به بند عمومی منتقل شده باشند، و نیز بررسی تضییقات حقوقی ایشان اقدام و نتیجه آن همراه با گزارش پزشکی قانونی را که روز پنج شنبه مورخ ۲۴ شهریور با ایشان ملاقات داشته اند، اعلام فرمایید.

سیزدهم شهریور ماه همسر مصطفی تاج زاده از دیدار خود با رییس قوه قضاییه در باره وضعیت همسرش که در بازداشت به سر می‌برد خبر داد .

جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاج‌زاده که از هفدهم تیر ماه تاکنون در بازداشت به سر می‌برد، بیست و دوم مرداد ماه گذشته با سه عنوان اتهامی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی با ذکر مصادیقی پیرامون هرکدام از این عناوین اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا