اتاق بازرگانی لبه تیغ انتقادهای رسانه ای

به گزارش ریال نیوز، محمدرضا بهزادیان عضو اتاق بازرگانی تهران در روزنامه شرق نوشت: نقل‌قولی هست معروف که «‌برای اصلاح امور باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم». در جلسه روز گذشته که اعضای هیئت‌رئیسه اتاق تهران و سه نفر از اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران که از اتاق تهران انتخاب شده‌اند، حضور داشتند، این سؤال پرسیده شد اما بدون پاسخ ماند که در هفت سال گذشته، اتاق تهران چند ریال مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی پرداخت کرده است؟!

 این در شرایطی است که اتاق بازرگانی تهران صدها میلیارد تومان از درآمد مازاد سالانه خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده و با داشتن سه برج در مرکز تهران، در حال ساختن برج چهارم در خیابان مطهری است و علاوه بر آن، در جلسه آبان‌ماه هیئت نمایندگان اتاق تهران تصویب کردند اتاق 780 میلیارد ریال را برای خرید زمین و ساخت باشگاه بازرگانان در منطقه مرادآباد تهران هزینه کند. این در حالی است که پیش‌بینی این هزینه در بودجه 99 اتاق تهران وجود نداشت و در یک توضیح پنج‌دقیقه‌ای بدون مخالف و موافق و بدون وجود موضوع در دستور جلسه، هم متمم بودجه و هم انجام هزینه را تصویب کردند.

لازم به توضیح است که در قانون مالیات بر ارزش افزوده، هیچ معافیتی برای درآمدهای سه در هزار و چهار در هزار و حق عضویت اتاق تهران دیده نشده است. در هفته گذشته شاهد برگزاری ششمین سمینار مبارزه با فساد در اتاق بودیم. لازم است به این نکته توجه کنیم که شرط اول مبارزه با فساد، التزام به اجرای قانون است نه تبلیغات درباره مفاهیم ارزشمند؛ لطفا از خودمان شروع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا