افزایش چند برابری ظرفیت انبارهای اموال تملیکی

ریال نیوز : مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در مراسم تودیع و معارفه: وضعیت مطلوب امروز سازمان حاصل تعامل دو قوه قضاییه و مجریه است.

 

 

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، آیین تکریم و معارفه مدیرکل اموال تملیکی استان تهران با حضور دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس ریاست جمهوری، دکتر سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، دکتر علیرضا زمانی رئیس هیات عالی نظارت، دکتر مصطفی پورکاظم شایسته معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعضای هیات مدیره و هیات عالی نظارت سازمان، محمدعلی اسفنانی معاون و سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی و برخی دیگر از مدیران سازمان اموال تملیکی صبح امروز مورخ یازدهم تیرماه برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: بعد از ورود ریاست جمهوری و رییس قوه قضاییه به موضوع انبارهای سازمان اموال تملیکی، اقدامات موثری انجام شد، به طوری که مورد تقدیر نهادهای مختلف ازجمله ریاست جمهوری قرار گرفت و نتایج مطلوبی به بار آورد که قطعا این امر حاصل تعامل میان قوه قضاییه و مجریه بوده است.

وی افزود: با این حال همچنان مشکلات اساسی در سازمان اموال تملیکی وجود دارد که با توان و توجه فعلی و یا حتی بیشتر باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

اجتهادی با اشاره به اقدامات مطلوبی که دولت برای ساماندهی وضعیت انبارهای اموال تملیکی و همچنین اصلاح ساختار سازمان انجام داده است عنوان نمود: در بحث ساماندهی انبارها حدود 13 میلیارد تومان صرف قفسه‌بندی شده که تنها با صرف همین مقدار هزینه، ظرفیت انبارها چندین برابر افزایش یافته است .

وی با اشاره به ارسال لایحه دو فوریتی به مجلس نیز تصریح کرد: عمده مشکلات سازمان اموال تملیکی را می‌توان به صورت مبنایی از طریق تصویب لایحه مذکور حل نمود.

تعیین تکلیف 7 هزار میلیارد تومان کالا و تزریق بیش از هزار میلیارد تومان به خزانه دولت

در ادامه این مراسم مصطفی پورکاظم شایسته معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با ایراد سخنانی اظهار کرد: در سال 1400 معادل هفت هزار میلیارد تومان کالای قاچاق تعیین تکلیف شد که 66 درصد آن مربوط به پرونده‌های استردادی بود؛ اما این میزان ناشی از انباشت کالاهای سنواتی بوده که مقدار آن رو به کاهش است.

وی افزود: 21 درصد از میزان تعیین تکلیف کالاهای مذکور مربوط به فروش بوده که از این طریق بیش از هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است که اقدامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به سهم 10 درصدی انهدام کالای قاچاق از میزان تعیین تکلیف آن در سال گذشته تصریح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین افزایش ریسک قاچاق، میزان انهدام را از 377 میلیارد تومان در سال 1399 به 725 میلیارد تومان در سال 1400 رسانده است.

 پورکاظم شایسته عنوان نمود: از دیگر اقدامات موثری که در سازمان اموال تملیکی در حال انجام است موضوع سیستمی و سامانه‌ای شدن فرآیندها است که این یک مصوبه قانونی دارد و طی ماه‌های آتی اجرایی شدن آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

در ادامه  مراسم رضا بهرامی مدیر پیشین اموال تملیکی استان تهران ضمن قدردانی از زحمات پرسنل مدیریت اموال تملیکی استان تهران و اعضای هیات‌مدیره سازمان به ارایه گزارش عملکرد طی دوران فعالیتش پرداخت و گفت:  امحا اقلام دارویی و شیمیایی به ارزش ۲۲۴ میلیارد تومان، تعیین تکلیف ۱۱۰۰ تخته فرش دستباف از طریق حراج حضوری، انتقال ۶۵۰۰ فقره پرونده متروکه گمرکی ظرف دوماه از گمرکات سه گانه استان تهران، فروش به شرط صادرات 800 تن آزبست های گمرک غرب پس از 11 سال و صرفه جویی 40 میلیارد تومانی در هزینه انهدام،  بازسازی کامل زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیز کامل سخت‌افزار، ایجاد و تجهیز اداره متروکه گمرکی در مساحتی بالغ‌بر ۲۰۰ مترمربع، ایجاد قفسه‌بندی بالغ‌بر ۱ هزار مترمربع و مسقف نمودن دوهزار مترمربع از پارکینگ خودرویی در اموال تملیکی استان تهران از جمله اقداماتی بوده که انجام شده است.

دکتر زمانی نیز طی ارایه سخنانی با تاکید بر نقش هیات عالی نظارت در اقدامات اخیر و روند ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی عنوان کرد: هماهنگی بین قوا، حضور مدیران جهادی و همچنین فعالیت شبانه روزی مدیران از مهمترین عوامل موثر در حل معضل های این سازمان بود که نتایج مطلوبی  را به جای گذاشت.

در پایان این مراسم، حسین ایزدی مدیرکل جدید اموال تملیکی استان تهران نیز به بیان برنامه‌های خود در زمینه جلوگیری از هدر رفت کالاهای به تملک رسیده دولت، اجرای اصلاح ساختار در اموال تملیکی استان تهران، جذب نیروهای مورد نیاز متناسب با ماموریت‌های محوله، تحقق عدالت اجتماعی و همچنین راه‌اندازی حراج‌های خرده فروشی در استان تهران بطور آزمایشی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا