روانشناسی مارکتینگ علم تسخیر قلب مشتری است

ریال نیوز : بنیانگذار روانشناسی مارکتینگ گفت : تلفیق دانش روانشناسی و مارکتینگ میتواند به عنوان دوبال گسترش یک بیزینس، کسب و کار شما را به اوج برساند.

به گزارش ریال نیوز ، دکتر لوح موسوی درباره روانشناسی مارکتینگ اظهار داشت : در دنیای امروز، علوم میان رشته ای طرفداران بسیاری پیدا کرده است. علت اصلی این است که گرایش دانشمندان از علوم پایه به سمت علوم کاربردی تغییر پیدا کرده و علم و فناوری تبدیل به دو بال جدانشدنی برای پیشرفت بشریت شده اند.

وی با بیان این که علم مارکتینگ که هدف اصلی آن رشد و توسعه کسب و کار است از اولین مراحل برنامه ریزی یک بیزینس تا ادامه مسیر را می‌تواند برنامه ریزی و پیش بینی کند افزود : علم روانشناسی نیز می‌تواند شناخت کاملی جهت پیش بینی و برنامه ریزی رفتار انسان ارائه دهد.

به گفته این مدرس بازاریابی نقطه تلاقی این دو علم آنجاست که می‌خواهیم شخصیت یک انسان را به عنوان مشتری درک کنیم و سپس رفتار او را پیش بینی کنیم تا بتوانیم محصول یا خدمات خود را بر اساس سلیقه و سبک زندگی او طراحی و توسعه دهیم.

لوح موسوی یکی از مهمترین مفاهیم روانشناسی مارکتینگ را طراحی تبلیغات بر مبنای پرسونای مخاطبین هدف برشمرد و گفت : به عنوان مثال وقتی یک تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می‌خواهد برای محصولش تبلیغ کند، علائق مخاطبین هدف خود را که معمولا بانوان ۲۰ تا ۴۰ ساله برونگرا هستند در نظر می‌گیرد. سپس بر اساس علائق و سبک زندگی آنها متن تبلیغ، ظاهر و رنگ تبلیغ، محل تبلیغ و حتی در مراحل اولیه بیزینس نام و قیمت کالای خود را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد : با یاد گرفتن دانش روانشناسی مارکتینگ، هر مدیری می‌تواند بیزینس خود را بهتر بشناسد و با کمترین هزینه و بالاترين میزان بازدهی، تولید محصول یا خدمات خود را گسترش دهد.

IMG 20230701 133134 934

IMG 20230701 133135 339

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا