ریال نیوز : شورای هماهنگی روابطعمومیهای وزارت صمت با هدف ایجاد ساز و کار اطلاعرسانی در بخشهای صنعت، معدن و بازرگانی و آگاهیبخشی عمومی نسبت به اقدامات گسترده وزارت صمت همراه با رویکرد شفافسازی دولت چهاردهم راهکارهای عملیاتی حوزه روابطعمومی متناسب با اسناد برنامه هفتم پیشرفت در بخشهای صمت را بررسی کرد.
به گزارش ریال نیوز ، دومین نشست شورای هماهنگی روابطعمومی سازمانها و شرکتهای تابعه وزارت صمت در سالن همایش نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی وزارت صمت به عنوان میهمان این نشست با تاکید بر نقش روابطعمومی در پیشبرد اهداف وزارت صمت، گفت: روابطعمومی با انعکاس اقدامات و روایت پیشرفتهای سازمان، نقش غیرقابل انکاری در موفقیت برنامههای وزارت صمت بر عهده دارد.
صدیف بیگزاده عملکرد صحیح روابطعمومی را مانعی در برابر تأثیر عملیات روانی، سیاهنمایی، ایجاد یأس و ناامیدی جامعه دانست و تصریح کرد: البته در برخی مواقع از سرعت پویایی به دلیل بروز برخی کاستیها، کم شده است و لیکن برآیند کلی حرکت به ویژه در اقدامات وزارت صمت همسو با اهداف برنامه هفتم پیشرفت، توفیقات خوبی به دست آمده است.
مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به عنوان دیگر سخنران این نشست از تعامل مثبت روابطعمومی و رسانه گفت و افزود: روایت اول در هر رخدادی، عامل آگاهی و پیشگیری از سوء استفاده رسانهای است و این تاکتیک نقش مهمی در مدیریت بحران و جلوگیری از انحراف اذهان مخاطبان دارد.
علی متقیان روابطعمومی را نه یک شغل که عشق به دانستن و آگاهیبخشی در جامعه عنوان کرد و افزود: اگرچه روابطعمومی آنگونه که در شأن این حرفه است، شناخته نشده اما امید است با گسترش رسانههای نوین و ارتقای سواد رسانهای، نقش برجسته روابطعمومی در شفافیت و اطلاعرسانی واقعی بیش از پیش هویدا شود.
سخنگوی وزارت صمت هم در این نشست با اشاره به اقدامات مثبت و عملکرد موفق مجموعه وزارتی در احیای واحدهای غیرفعال و متناسبسازی ساختار وزارت صمت در انجام ماموریتهای محوله با رویکرد برنامهمحور، گفت: وزارت صمت در دوره جدید تعامل رسانهای و دوسویه با مخاطبان را سرلوحه پیوست رسانهای و اجتماعی قرار داده است و برای نیل به این هدف، نقش و قدرت مانور روابطعمومیهای مجموعه را گسترش خواهد داد.
عزتالله زارعی از پوشیده ماندن برخی اقدامات وزارت صمت در دولت چهاردهم گفت و تاکید کرد: با ارایه تصویر واقعی و آشکار شدن زوایای پنهان، مردم و مخاطبانِ هدف در جریان روند رو به رشد صنعت، معدن و بازرگانی قرار خواهند گرفت و نقش پررنگ وزارت صمت در تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی آحاد جامعه بیشتر مشهود خواهد شد.
رییس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت صمت در این نشست با یادآوری گستره ماموریتی وزارت صمت در دولت و کارگروه زیربنایی، آن را بزرگترین اردوگاه صنعتی_اقتصادی کشور نامید که بیشترین سهم را در مدیریت و راهبری تولید ناخالص داخلی کشور بر عهده دارد.
سیدمحمد حسینپور، جلب اعتماد عمومی را اولین گام در مدیریت افکار و همسو کردن مخاطب با ماموریتهای سازمان دانست و تحقق آن را در گروی تعامل سازنده و صادقانه با مردم عنوان کرد.
وی روایت دستاوردها و غبار روبی از موفقیتها را عامل روحیهبخشی به مردم و تولید نشاط اجتماعی برای حرکت مسئولانه در جهت پیشرفت کشور دانست و تاکید کرد: نقش امیدآفرینی با انعکاس دستاوردها و شفافسازی با پاسخگویی دقیق و به موقع از وظایف روابطعمومی است.
در این نشست هر کدام از اعضای حاضر، نظرات و پیشنهادات خود را برای تقویت حوزه روابطعمومی در مجموعه وزارت صمت با تاکید بر استقلال و کارکرد آن عنوان و بر «جایگاه اول راوی روایت اول در حلقه مدیریتی سازمان» تاکید کردند.








