نظافت کردن گربه

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به گربه‌ها علاقه زیادی دارید و یکی از این موجودات لوس در منزل شما زندگی می‌کنند، قطعاً می‌دانید که نگهداری از آن‌ها درست مانند نگهداری از یک نوزاد است. گربه‌ها در واقع کودکانی هستند که هرگز بزرگ نمی‌شوند. بنابراین قبل از اینکه تصمیم به نگهداری گربه‌ای بگیرید، بهتر است بسیار عاقلانه در مورد تمام زوایای مثبت و منفی آن فکر کنید. این موضوع غیر قابل انکار است که گربه‌ها به راحتی می‌توانند شما را از تنهایی در بیاورند و شما را سرگرم کنند. اما نکته اینجاست که به گفته یکی از متخصصان خرید گربه خانگی، بسیاری از افراد گربه‌ها را تا وقتی کوچک هستند دوست دارند و وقتی به سن بلوغ یا بزرگسالی نزدیک می‌شوند، اکثر افراد دیگر علاقه‌ای به داشتن آن‌ها در منزل ندارند. به هر حال اگر شما برای همیشه و در هر حالتی چه خوشی چه بیماری عاشق گربه خود هستید، باید با نحوه درست مراقبت از آن‌ها آشنا باشید. یکی از مواردی که در مورد نگهداری از گربه‌ها بسیار حائز اهمیت است، نکاتی درباره نظافت آنهاست. امروز در این مقاله به بیان برخی از این نکات می‌پردازیم.

شانه کردن گربه‌ها
گربه‌ها نژاد‌های مختلفی دارند. آن‌ها ممکن است بریتیش، اسکاتیش، پرشین، یا دی اس اچ باشند. از هر نژادی که باشند، همه گربه‌ها داری مو‌های بلند یا کوتاه در کل بدنشان هستند. یکی از مواردی که بسیار در نگهداری و نظافت گربه باید مورد توجه قرار گیرد، ‌شانه کردن آنهاست. گربه‌ها باید هر روز با‌شانه مخصوص خود که در پت شاپ‌ها موجود است،‌شانه شوند. این کار را به آرامی و با ناز و نوازش برای او انجام دهید. اگر گربه شما از برس کشیدن فراری است، می‌توانید این کار را به صورت مرحله‌ای برای او انجام دهید. ابتدا با دست هر روز او را نوازش کنید. سپس برس مخصوص را به او نشان دهید تا او با برس خود آشنا شود. و در نهایت، در روز‌های اول، برای مدت کمی و هر بار قسمتی از بدن او را‌شانه کنید.
بیان این نکته نیز ضروری است که‌شانه کشیدن یا برس کشیدن بدن گربه نه تنها به نظافت او کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود روغن موجود در پوست گربه به طور یکسان در کل پوست پخش شود. به علاوهف گربه‌ای که هر روز مو‌هایش برس کشیده می‌شود، نسبت به گربه‌ای که برس کشیده نمی‌شود، ریزش موی کمتری دارد. بنابراین، دردسر کمتری برای خانه شما دارد.

گرفتن ناخن گربه
کوتاه کردن ناخن گربه به طور منظم یکی دیگر از موارد رعایت نظافت گربه است. گربه‌هایی که در طبیعت زندگی می‌کنند، به طور غریزی با کشیدن ناخن خود بر روی سطوحی مانند تنه درخت ناخن‌های خود را کوتاه می‌کنند. وجود اسکرچر در منزل نیز برای این کار بسیار کمک‌کننده است. اما در حالت کلی، شما باید به طور منظم و هفته‌ای یک بار ناخن گربه را کوتاه کنید. اگر می‌خواهید این کار را در منزل انجام دهید و گربه را نزد دامپزشک نبرید، باید در مورد کوتاه کردن ناخن گربه اطلاعات کافی بدست بیاورید و آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گیرید.

حمام کردن گربه
حمام کردن گربه
گربه‌ها به طور غریزی خودشان را لیس می‌زنند و عمل نظافت خود را انجام می‌دهند. اما در نهایت شما نیز باید گربه خود را در سال سه الی چهار بار حمام کنید. توجه داشته باشید که اصلاً نباید گربه را زیاد به حمام ببرید. قبل از حمام کردن نیز، آموزش کافی در این زمینه ببینید. برای این کار می‌توانید ویدیو‌های اموزشی یا مقالات آموزشی دانلود کنید یا با دامپزشک مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 8 =

دکمه بازگشت به بالا