تجهیز مراکز درمان ناباروری در استان‌های کم‌برخوردار

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام بر تجهیز ۵ مرکز درمان ناباروری در استان‌های کم‌برخوردار کشور تا پایان سال جاری تاکید کرد.

به گزارش ریال نیوز ، مدیرعامل و معاونین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در یکی از مراکز درمان ناباروری کشور ضمن بازدید از بخش‌های آزمایشگاه ژنتیک و درمان ناباروری، از پرستاران این مرکز تجلیل کردند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در این دیدار از تجهیز مراکز ناباروری استان‌های محروم و کم‌برخوردار کشور خبر داد و گفت: همچنین پرداخت کمک‌ هزینه درمان ناباروری به زوج‌های کمتر برخوردار از جمله فعالیت‌های بنیاد در زمینه جوانی جمعیت است.

حمیدرضا علیان‌زادگان با اشاره آسیب‌هایی که سقوط در چاله جمعیتی برای آینده کشور دارد گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح ارکان تصمیم گیر کشور و با هم افزایی بوجود آمده بین نهادهای اجتماعی و فعالان جمعیتی، جامعه را از افتادن در چاله جمعیتی نجات دهیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: رشد موالید و جلوگیری از تحدید نسلی یکی از موضوعات مهم کشور است که در سال‌های اخیر بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یکی از دستگاه‌های دغدغه‌مند این موضوع، زنجیره‌ای از اقدامات را در حوزه زیرساختی جمعیت، اقتصادی جمعیت، فرهنگی جمعیت، سلامت جمعیت و عمرانی جمعیت را تعریف کرده است که رویکرد اصلی هر یک از این طرح های ملی مقابله با مقوله تحدید نسلی و توجه به فرزند آوری و حمایت از نهاد خانواده می باشد.

علیان‌زادگان در تشریح برخی از این اقدامات بیان کرد: تجهیز مراکز درمان ناباروری، تأسیس بانک شیر مادر در بیمارستان ها، حمایت از تولید کیت های تشخیص زودهنگام ناباروری، راه اندازی مرکز نوآوری جمعیت، خانواده و سلامت اجتماعی با حمایت معاونت محترم علمی رییس جمهور و مشارکت در فرآیند جایزه ملی جمعیت منطبق بر ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت و خانواده از جمله اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جوانی جمعیت است.

وی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین پویش ملی «ایرانِ جوان» را با هدف حمایت از فرزندآوری زوج‌های دانشگاهی و حوزوی، طرح ملی حمایت از خانواده های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر و پویش‌های ملی و استانی «لبخند مادری» را طراحی و اجرا کرده است و این طرح های ملی به طور مستمر ادامه دارد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: حمایت از تولید پوشک بهینه پارچه‌ای و عرضه آن در فضای مجازی و همچنین به همراه بسته‌های «لبخند مادری» و اجرای آزمایشی طرح ملی ارتقای امینت تغذیه‌ای مادران باردار، شیرخواران و کودکان کم‌تر برخوردار با همکاری دفتر بهبود تغذیه وزرات بهداشت از دیگر طرح‌های بنیاد در حوزه خانواده و جوانی جمعیت است.

علیان‌زادگان افزود: همچنین تولید انواع محصولات فرهنگی و هنری در حوزه جمعیت و خانواده با رویکرد رفع گره‌های ذهنی خانواده‌ها در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری، تبیین مخاطرات تحدید نسلی و پیری جمعیت، بازنمایی معضلات تک فرزندی و نمایش ظرفیت‌های مثبت خانواده‌های دارای چندفرزند در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا