آغاز پویش پاکسازی سواحل و معابر برون شهری قشم

ریال نیوز : مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز پویش پاک‌سازی سواحل و معابر برون‌شهری با پاک‌سازی محور برون‌شهری روستای هُلُر به رَمکان توسط اعضای کانون محیط‌زیست قشم خبر داد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شاهد ملازم با اعلام این خبر اظهار داشت: این پویش باهدف فرهنگ‌سازی و پاک‌سازی معابر و سواحل برون‌شهری با استفاده از توان کانون‌های محیط زیستی محلی و فعالان محیط زیست روستاها با محوریت مدیریت امور شهری و روستایی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی با اشاره به تلاش سازمان منطقه آزاد برای مدیریت قشم برپایه اصول محیط زیستی و تمرکز بر برند جزیره سبز افزود: ایجاد هسته‌های محیط زیستی با محوریت مدیریت امور شهری و روستایی نخستین اقدام در این راستا و انسجام فعالان محلی محیط‌زیست جزیره در یک کانون گام بعدی برای تحقق این خواسته است.

به گفته ملازم، در نخستین برنامه این کانون، ۲ کیلومتر ساحل روستای هُلُر به رَمکان با کمک ۵۰ تَن از اعضای فعال کانون محیط‌زیست پاک‌سازی شد و پسماندهای جمع‌آوری‌شده توسط یک دستگاه پیکپ با هماهنگی مدیریت امور شهری و روستایی به سایت زباله منتقل شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن دعوت از علاقه‌مندان محیط‌زیست جزیره برای پیوستن به کانون محیط‌زیست منطقه آزاد قشم گفت: این پویش تا پاک‌سازی کامل سواحل جزیره، ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =

دکمه بازگشت به بالا