آمادگی ارتش برای اسکورت 《گریس یک》

به گزارش ریال نیوز، امیر دریادار «حسین خانزادی» ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا ایران برای اسکورت «گیریس یک» به جبل الطارق ناوگروه اعزام خواهد کرد؟ گفت: بنا نداریم ناوگروهی را به جبل الطارق برای اسکورت «گریس یک» اعزام کنیم اما هر زمان که جمهوری اسلامی این درخواست را از ما داشته باشد، ‌نیروی دریایی ارتش آمادگی دارد تا به این منطقه ناوگروه خود را اعزام کند.

امیر خانزادی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دیدار با مقامات امارات برای حل مشکلات منطقه ای دو کشور گفت: هیچ دیداری در این باره بین دو کشور نبوده است و من از آن بی‌خبر هستم.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح بخشی از اقتدار دریایی کشور هستند و این اقتدار را مکانیزم تعیین می‌کند. ما بخشی از این مکانیزم هستیم که از دریانوردی در کشور حمایت می‌کنیم.

نفتکش ایرانی گریس یک (آدریان دریا) حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» ازسوی شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه ۱۴ تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌مدت ۱۴ روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید ۳۰روزه توقیف نفتکش داد.

روز پنجشنبه دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس یک(آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا