راه اندازی ۴۰۰ هزار شغل برکت در حوزه کشاورزی و غذایی

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع کشاورزی و غذایی خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، محمد ترکمانه در حاشیه بازدید از غرفه بنیاد برکت در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود ۱۴۰۱» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با بیان این مطلب افزود: ۴۰ درصد فعالیت‌های بنیاد برکت در اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و بخش عمده‌ای از طرح‌های بنگاه‌محور متمرکز بر بخش کشاورزی و حوزه امنیت غذایی است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در ایجاد اشتغال در حوزه‌های کشاورزی و غذایی گفت: از ۱۹۵ هزار طرح اشتغا‌ل‌زایی اجتماع‌محور ایجاد شده تا به امروز، ۱۰۶ هزار طرح به بخش کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اختصاص دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این ۱۰۶ هزار طرح احتماع‌محور، فرصت‌های کسب‌وکار برای ۳۱۸ هزار نفر را در حوزه کشاورزی و مواد غذایی به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورده است.

ترکمانه درباره حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و غذایی نیز خاطرنشان کرد: ۲۶۱ شرکت و مجتمع فعال در زمینه‌های کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تحت پوشش حمایتی بنیاد برکت قرار دارند که علاوه بر تولید محصولات متنوع، برای نزدیک به ۸۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۱۰۶ هزار و ۲۶۱ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال کل ۴۰۰ هزار نفر بالغ بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، بحث امنیت غذایی از جمله محورهای عمده‌ای است که در ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد پیگیری می‌شود.

ترکمانه یادآور شد: تمرکز بنیاد برکت بر اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی، غذایی، شیلات و صنایع وابسته علاوه بر فراهم آوردن فرصت‌های شغلی، باعث تولید قابل توجه محصولات مختلف از جمله گوشت قرمز، شیر، میوه‌های گلخانه‌ای، صیفی‌جات، ماهیان و آبزیان شده است.

وی افزود: بسیاری از این محصولات علاوه بر استفاده در بازارهای داخلی به کشورهای دیگر صادر می‌شوند، به‌طوری که ۷۰ درصد صادرات شرکت‌های حمایتی و مشارکتی بنیاد برکت به محصولات کشاورزی و مواد غذایی اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره دلایل شرکت این بنیاد در نمایشگاه «ایران آگروفود ۱۴۰۱» تصریح کرد: بحث فروش محصولات طرح‌های کوچک و بنگاه‌های مشارکتی یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد برکت است و امسال برنامه‌های ویژه‌ای را در حوزه فروش محصولات کارآفرینان داریم. در همین راستا، علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی، نمایشگاه‌های ویژه محصولات بنیاد در ۱۰ استان کشور برگزار خواهد شد.

ترکمانه با تاکید بر ظرفیت بالای بخش کشاورزی و مواد غذایی برای صادرات اظهار داشت: بنیاد امسال در حوزه بازاریابی و به خصوص دیجیتال مارکتینگ حمایت‌های ویژه‌ای را از کارآفرینان خود خواهد داشت و به همین منظور، برگزاری دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی پویش‌های تبلیغاتی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به استقبال از غرفه بنیاد برکت در نمایشگاه بیان کرد: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مواد غذایی می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن بنیاد برکت به آدرس App.barkat.ir طرح‌های خود را ثبت کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسانه، از آن‌ها حمایت شود.

مدیرعامل بنیاد برکت از حمایت ویژه این بنیاد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات کشاورزی و در فرآیندهایی همچون کاشت، آبیاری، بسته‌بندی و فرآوری محصولات به شکل ویژه در دستور کاری امسال بنیاد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا