افزایش قیمت مسکن بر اساس آمار بانک مرکزی

بر اساس تازه ترین آمار بانک مرکزی؛­­ میانگین قیمت مسکن در آذرماه سال جاری ۹۵.۵ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می دهد تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آذر ماه سال ۱۳۹۷ به ۶.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۱.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۱۸.۱ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۴۲ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰۵ و ۷۵ درصد افزایش نشان می‌دهند.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آذر ۹۷ حاکی از آن است که از مجموع ۶ هزار و ۸۱۴ واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۳.۴ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال قبل ۵.۴ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ۹ ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۹۷ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۲۵.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد، در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران ۷۵.۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تحولات بازار اجاره هم نشان می هد در آذرماه سال ۱۳۹۷ شاخص کرایه مسکن اجاره ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۹.۲ و ۱۶.۴ درصد رشد داشته است.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. Hello,

    It is with sad regret to inform you that BestLocalData.com is shutting down.

    We have made all our databases for sale for a once-off price.

    Visit our website to get the best bargain of your life. BestLocalData.com

    Regards,
    Teodoro

  2. We at BestLocalData.com has been hit badly by Covid-19 and as a result BestLocalData.com is shutting down.

    We provided the best data to companies to find their right customer base, we don’t want other companies to go down the same path we went and go out of business.

    As a result we are providing our data till the end of the week at the lowest possible prices.

    BestLocalData.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا