۷۴ درصد مردم بیمه دارند

ریال نیوز : مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: قبل از انقلاب اسلامی حدود ۲۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی و درمانی بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این میزان به ۷۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ریال نیوز ، میرهاشم موسوی درباره دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلام گفت: با مساعدت دولت، در سال گذشته و همچنین توسعه بیمه سلامت، بیمه درمانی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

مدیرعامل تأمین اجتماعی گفت: با تاکید بر اصل ۲۹ قانون اساسی و اجرای عدالت اجتماعی امیدواریم این پوشش بیمه‌ای به سطح ۱۰۰ درصدی برسد و حرکت‌های خوبی در این راستا و در این دولت انجام شده است.

موسوی با بیان این‌که در تأمین اجتماعی دو نوع خدمت در بحث درمان یکی به صورت روش مستقیم و دیگری به روش غیر مستقیم داریم، افزود: در روش مستقیم همه خدمات درمانی به صورت ۱۰۰ درصد رایگان است.

وی تصریح کرد: در قبل از انقلاب ۲۰ مرکز درمانی و خدماتی در کشور فعال بود که اکنون این مراکز به ۴۰۴ مرکز تخصصی و فوق تخصصی افزایش یافته است.

موسوی افزود: در دولت سیزدهم ۱۳۳ پروژه درمانی در حال طراحی و ساخت است و خدمات با کیفیت و ۱۰۰ صدر رایگان در آنها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۰ مرکز سال گذشته نیز افتتاح و راه‌اندازی شد که در آن دستگاه‌های بسیار مجهز نظیر سیتی اسکن و ام آر آی فعال است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد ناباروری زوجین و خدماتی ارائه شده به آنها نیز گفت: در بحث خدمات درمانی به صورت مستقیم تمام هزینه‌ها رایگان است اما در شهرستان‌ها که مراکز درمانی نداریم در قالب همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی فرانشیز پرداختی توسط بیمار به صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: در زمینه زوجین نابارور در این دولت ۹۵ هزار پرونده تشکیل داده شده و اعتبارات خوبی هم در این زمینه تخصیص یافته است.

موسوی گفت: همچنین در این زمینه ایام غرامت باروری از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرده است و همه هزینه‌ها به صورت غیر حضوری پرداخت می‌شود.

مدیر عامل تأمین اجتماعی درباره بیمه‌های حمایتی و بیمه قالیبافان نیز افزود: حدود چهار میلیون نفر تحت پوشش بیمه حمایتی هستند که سهم کارفرما در بودجه سنواتی باید پیش بینی شود تا بر اساس آن ورودی‌ها و خروجی‌ها را تعیین کنیم اما منابع پیش بینی شده در این خصوص پاسخگو نیست اما اینکه بیمه این افراد قطع شده باشد باید گفت که تا زمانی که این افراد در اشتغال باشند بیمه شأن به هیچ عنوان قطع نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اما بر اساس پایش اگر افرادی که شرایط واقعی را نداشته باشند بیمه آنها را قطع می‌کنیم.

موسوی گفت: در مبحث از کارافتادگی بر اساس استانداردها و درصد کارافتادگی با کارشناسی پزشکی تعیین می‌شود.

وی افزود: در مورد تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان و مستمری بگیرها شاید چند ساعتی تأخیر باشد اما حقوق مستمری بگیرها از ۲۰ تا سی‌ام هر ماه بدون یک ریال استقراض پرداخت می‌شود.

موسوی تاکید کرد: در بحث متناسب سازی حقوق هم از سال ۱۳۹۹ سه مرحله انجام شده است. در برنامه هفتم هم پیش بینی شده است ما هم درصدد اجرای آن هستیم.

وی در مورد شرکت سرمایه گذاری شستا و انتقادهایی در این خصوص نیز گفت: در حوزه سرمایه گذاری و دارایی‌ها و حوزه بازنشستگی آتیه باید بر سرمایه گذاری متمرکز باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: بر اساس استاندارهای جهانی اساس باید بر ۱۷ تا ۱۸ درصد سرمایه گذاری باشد در حالی که حدود ۵ تا ۶ درصد در قالب سرمایه گذاری است که شامل یک سوم اهداف آرمانی ما است.

وی در مورد حذف تخفیف حق بیمه در کارگاه‌های زیر پنج نفر تصریح کرد: این امر اجحاف نیست و بر اساس قانون است و در این خصوص باید منابع آن دیده شود و اکنون تبدیل به بدهی شده است.

ا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا