گردش ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی پول در مسکن تهران

به گزارش ریال نیوز، در نه ماه ابتدایی سال جاری حدود 70 هزار واحد مسکونی در تهران معامله شده است.این عدد نسبت به بازه ی زمانی مشابه سال گذشته حدود 42.9 درصد رشد داشته است.هرچند که تعداد معاملات انجام شده در مقایسه با سال 97 هنوز هم عدد کم تری را نشان میدهد.

2.5برابر شدن حجم معاملات امسال نسبت به سال گذشته

تعداد معاملات بازار مسکن  تهران در نه ماه اول سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل حدود  42.9 درصد رشد داشته است. بنابر گزارش بانک مرکزیدر بهار ،تابستان و پاییز سال جاری حدود 70 هزار معامله در بازار مسکن تهران انجام شده است. این بانک متوسط قیمت متراژ هر واحد مسکونی در  تهران را در بازه 9 ماهه حدود  22 میلیون تومان برآورد کرده است ، با توجه به اینکه متوسط متراژ واحدهای معامله شده 80 متر عنوان می شود می توان گفت  حجم نقدینگی ورودی به بازار مسکن از اول سال تا پایان آذر ماه حدود 125 هزار میلیار تومان بوده است.حجم پول وارد شده به این بازار در سال نه ماهه اول سال حدود نسبت به نه ماهه ی اول 98 حدود 2.5 برار شده است.

رکورد تعداد معاملات سال 97 شکسته نشده

بازار مسکن تهران در سال 99 نسبت به سال گذشته خود بازار  داغ تری را تجربه کرده است.اما چنانچه بازار این بخش را با سال 97 در قیاس قرار دهیم ،سال 97 از نظر تعداد معاملات رکورد دار است.در سال 97 نزدیک به 100 هزار واحد مسکونی در تهران معامله شده است ،اما با توجه به معامله 49 هزار واحد مسکونی در سال 98 حاکی از رکود نسبی بازار مسکن تهران در سال گذشته بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا