بهره برداران معادن باید روستاها را آباد کنند

ریال نیوز : فرماندار آبیک: بهره برداران سرمایه های ملی مکلف به انجام مسئولیت های اجتماعی هستند و باید در عمران و آبادانی روستا مشارکت کنند.

به گزارش ریال نیوز، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اهالی روستا کذلک و بهره بردار معدن که با حضور مسئولین دفاتر نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صمت، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، بخشدار مرکزی ،جمعی از مسئولین دستگاههای ذیربط و جمعی از اهالی، شوراهای اسلامی و دهیار روستای کذلک در محل فرمانداری برگزار شد، تصریح کرد: با عنایت به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و عدم فروش نفت امروز یکی از سیاست های دولت فعال نمودن و بهره برداری از معادن بعنوان سرمایه های ملی است.

وی افزود : مطالبات مردم کذلک جلوگیری از تخریب اراضی، رفع آلایندگی به جهت نجات باغات و مزارع کشاوری، رفع تصرف زمین های کشاورزی، جلوگیری از خشک شدن چشمه، انجام مسئولیت های اجتماعی بهره بردار و … است.

احمد پور با بیان این که پیگیری مطالبات اهالی کذلک با تغییر شخص بهره بردار قابل حل نیست، ماهیت کار باید اصلاح شود گفت : تعیین تعرفه حق برداشت موضوعی دولتی است، نیازمند اصلاح و تصمیم گیری در سطح کلان است.

وی ادامه داد : معدن بنتونیت کذلک به جهت استفاده در صنایع استراتژیک کشور حائز اهمیت است، لیکن در مقابل بالغ بر 40 خانواده نجیب و شریف در این روستا زندگی می کنند که در زمان انقلاب با جمعیت بسیار کم 5 شهید والامقام تقدیم نظام نموده اند و امروز بر مسئولین تکلیف است پیگیر مطالبات به حق اهالی باشند.

شایان ذکر است با توجه به مطالبات و درخواست های اهالی روستای کذلک، ضمن تاکید حاضرین بر لزوم برقراری تعامل بین اهالی و بهره بردار معدن موضوعات نصب دوربین، تشکیل کارگروه، جمع بندی و ارائه آخرین اقدامات دستگاههای ذیربط به کارگروه، تشکیل جلسه نهایی در محل اداره کل صمت و تصمیم گیری نهایی درخصوص نحوه فعالیت معدن از مصوبات این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا