اثر انگشت مردم در دفاتر اسناد رسمی حذف می شود

به گزارش ریال نیوز، اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی برای تایید نهایی اسناد حذف شد.

اول دی ماه ۹۷ بود که رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که در آن آمده بود که تأیید نهایی اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سردفتران در سیستم الکترونیک اسناد صورت خواهد گرفت.

این اقدام با هدف پیشگیری از خدشه احتمالی به اعتبار اسناد رسمی انجام شد.

حالا در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از انتشار این بیماری قرار شده ثبت اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی به تعویق بیافتد.

محمد عظیمیان نایب رئیس هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس گفت: یکی از از اقداماتی که در فرایند تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود اسکن اثر انگشت سردفتر است.

وی افزود: این اقدام برای تایید هر سند در دفترخانه ها انجام می شود این در حالی است که ممکن است یک سردفتر در طول روز ده ها و یا شاید صدها بار اسکن اثر انگشت را انجام دهد.

عظیمیان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با پیگیری کانون‌سردفتران و هماهنگی انجام شده با کانون دفاتر استانی، پیشنهاد حذف ثبت اثر انگشت سردفتر به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضاییه ارسال شد.

نایب رئیس هیأت مدیره کانون سردفتران گفت: این پیشنهاد به تایید نهایی رسید و قرار شد سردفتران از این پس امضای الکترونیکی داشته باشند.

وی افزود: ثبت اثر انگشت تا رفع این بیماری و تا ماه های آینده به تعویق افتاده و این تعویق طبق پیشنهاد داده شده تا پایان اردیبهشت ماه است و چنانچه بیماری ادامه یابد، تعویق ثبت اثر انگشت نیز ادامه خواهد یافت.

عظیمیان گفت: همچنین ثبت اثر انگشت مردم و مراجعه کنندگان را نیز داریم که باید آنها نیز اسکن اثرانگشت کنند و امکان شیوع ویروس کرونا بدین ترتیب فراهم می شود، به همین دلیل تلاش شده سیستم جایگزینی به طور موقت به این منظور پیشنهاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا