اجرای ۱۴ میلیارد دلار طرح در بخش معدن حاصل نقادی خبرنگاران است

به گزارش ریال نیوز، خداداد غریب پور روز سه شنبه در نشست صمیمانه با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار ( ۱۷ مرداد) گفت: اصحاب قلم با نقدی که بر پیکره این مجموعه اقتصادی (ایمیدرو) در قالب یک کار تیمی مبادرت می ورزند، در واقع فعالیت معدنی را به عنوان یک ضرورت برای توسعه کشور ارتقا می بخشند.

وی خاطرنشان کرد: براساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ سازمان ایمیدرو باید ۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید جذب کند که این امر تلاش جمعی را طلب می کند.

غریب پور گفت: اولویت سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران، اکتشاف است و امسال برنامه ۳۰۰ هزار کیلومتر پیش بینی شده که با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ که در قالب کنسرسیوم متشکل شده‌اند، اجرایی می شود.

سازمان ایمیدرو در دولت یازدهم برنامه اکتشاف ۲۵۰ هزار کیلومتر از اراضی کشور را برنامه ریزی کرد که سپس به ۲۷۰ هزار کیلومتر ارتقا یافت.

رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو اضافه کرد: این سازمان در اندیشه تحقق بخشیدن به فعالیت اکتشاف در وسعت ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع است که امسال ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع پهنه‌های جدید معدنی اضافه می‌شود و به این ترتیب ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر خواهد شد. رئیس هیات عامل ایمیدرو که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول احیا و فعالسازی معادن کوچک تعیین شده است، اظهار داشت: میزان پیشرفت در این بخش ۱۹ درصد اشت و اکنون کمیته اجرایی برای این موضوع تشکیل شده که هفتگی به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و آخرین پیشرفت‌ها در این ارتباط را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
بهمن ماه ۱۳۹۶ طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس توسط بخش خصوصی و نظارت وزارت صنعت کلید خورد و پیش بینی شده در مدت پنج سال ۵۰۰ معدن کوچک مقیاس با میزان اشتغال ۲۵ هزار نفر فعال شود.
آمارهای سازمان ایمیدرو حاکی از آن است که امسال ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس با اشتغال سه هزار نفر فعال خواهند شد.
غریب پور در این نشست توضیح داد: نقشه راه معدن که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، دارای ۷۲ راهبرد است که سهم سازمان ایمیدرو ۳۳ راهبرد (سهم ۴۶ درصدی) است و برای تحقق این راهبردها ۱۴۵ هدف تعیین شده و اکنون بیش از ۳۰ درصد در این بخش پیشرفت به دست آمده است.
وی یادآور شد: امسال ۳.۵ میلیارد دلار پروژه در برنامه سازمان ایمیدرو قرار دارد و تمام تلاش این سازمان این است که از ظرفیت و توان بخش خصوصی به شکل درست استفاده شود.
براساس گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست اعلام شد، عباس نعیمی به عنوان عضو موظف هیات عامل توسط مجمع عمومی انتخاب و جانشین جمشید ملارحمان شد، نعیمی پیش از این به عنوان مشاور غریب‌پور در ایمیدرو فعالیت داشت و ملارحمان نیز اردیبهشت امسال به عنوان مدیرعامل شرکت صنعتی – معدنی گل گهر منصوب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =

دکمه بازگشت به بالا