اختصاص ۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی زلزله هرمزگان

ریال نیوز : رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: دولت ۵۰ میلیارد تومان به فوریت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان اختصاص داد.

به گزارش ریال نیوز ، اکبر نیکزاد اظهار داشت: در زلزله هرمزگان شاهد بسیج همگانی بودیم که در این راستا مردم، بسیجیان، سپاه و هلال احمر ورود کرده بودند و حدود ۱۵ نفر از افرادی که زیر آوار مانده بودند را زنده نجات دادند.

وی با اشاره به این که امدادرسانی در زلزله هرمزگان بسیار خوب انجام شد، ادامه داد: بنیاد مسکن در کنار نیروی‌های امدادرسان قرار گرفته و تشکیل پرونده افراد آسیب دیده از زلزله را در روستاها آغاز کردند.

رئیس بنیاد مسکن افزود: در روستاهای زلزله زده هرمزگان ۱۱۹۶ پرونده تشکیل شد که با پرونده‌هایی که در شهرها انجام شد حدود ۱۴۵۰ پرونده تشکیل شده و پیشنهاد وام و بلاعوض امروز یکشنبه با فوریت تهیه و به ستاد حوادث ارسال شد.

نیکزاد درباره روند کند بازسازی دیگر مناطق آسیب دیده از زلزله‌های پیشین هرمزگان افزود: در این زمینه چند مشکل وجود دارد؛ در روند بازسازی برابر قانون اختیار اینکه به شهروندان اجبار کنیم چه متراژی بسازند را نداریم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در مناطق زلزله زده روستایی هرمزگان ۲۰۰ میلیون تومان وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض بوده، بنابراین به افراد آسیب دیده از زلزله که برای آن‌ها تشکیل پرونده شده است اعلام می‌شود که این ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت یک واحد ۶۰ متری در روستا می‌باشد و نمی‌توانیم به شهروند و روستاییان اجباری برای ساخت متراژهای معین داشته باشیم.

رئیس بنیاد مسکن گفت: بعضی از شهروندان آورده نقدی دارند و مدعی ساخت واحد ۱۰۰ متری هستند، اما برخی از همین افراد در تأمین آورده نقدی به مشکل بر می‌خورند و در تکمیل واحد باز می‌مانند.

نیکزاد با بیان این که ما در پرداخت تسهیلات گاهی مواقع با تأخیر مواجه می‌شویم، افزود: در این زمینه دولت قسط اول بلاعوض را پرداخت می‌کند و پرداخت دوم قسط بلاعوش تأخیر می‌افتد و این روند را کند می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در روند بازسازی بعضی مواقع با افزایش بی رویه نرخ مصالح مواجه هستیم که برآورد اولیه جوابگو نیست و مجدد پیشنهاد تسهیلات و بلاعوض تکمیلی به دولت می‌دهیم که تا این روند طی شود زمان بر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهار =

دکمه بازگشت به بالا